ویزای کار در آمریکا برای ایرانیان (+✅ لیست مشاغل مورد نیاز 2024)

ویزای کار در آمریکا برای ایرانیان (+✅ لیست مشاغل مورد نیاز 2024)

ویزای کار آمریکا یکی از متداول ترین روش هایی است که متقاضیان ایرانی می‌توانند برای اقامت دائم و پاسپورت آمریکا اقدام کنند. اما با توجه به اینکه کشور آمریکا ویزاهای کاری متفاوتی ارائه می‌دهد به عنوان متقاضی باید با انواع ویزاها و کاربرد آن ها آشنا شوید تا بهترین و متناسب ترین آن‌ ها را انتخاب کنید.

  • شرایط کار در آمریکا چیست؟
  • انواع ویزای کار در آمریکا کدامند؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار در آمریکا چیست؟
  • هزینه ویزای کار آمریکا چقدر است؟
  • بهترین و پردرآمدترین مشاغل در آمریکا کدامند؟

✔️ بررسی شرایط و نحوه اخذ ویزای کار در کشور آمریکا

دریافت ویزای کار در آمریکا یکی از آرزوهای متقاضیان ایرانی است، چرا که طبق قوانین کار در آمریکا، دریافت ویزای کاری توسط متقاضیان خارجی بسیار سخت خواهد بود. آمریکا ویزاهای متنوعی را برای کار در این کشور به متقاضیان خارجی اعطا می‌کند و در نتیجه هر فرد بسته به شرایط فعلی خود می‌تواند شایسته دریافت یکی از آنها باشد. برای اینکه بدانید کدامیک از ویزاهای کار آمریکا مناسب شما است، ابتدا باید با انواع ویزای کار در ایالات متحده آشنا شوید. بنابراین در این مقاله به بررسی انواع ویزای کاری، شرایط کار در آمریکا طبق قوانین اداره کار آمریکا و حقوق کار در آمریکا بر اساس منابع معتبر می‌پردازیم و از موسسات کاریابی در کشور آمریکا خواهیم گفت. در پایان مقاله نیز فایلی مجزا شامل لیست مشاغل پردرآمد آمریکا قرار دارد.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده‌اند. می‌توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

ویزای کار آمریکا
Golden-Gate-Bridge,-United-States

1. شرایط کار در آمریکا چیست؟

طبق قانون کار در آمریکا برای اشتغال در این کشور باید مجوز کار دریافت کنید، یا به عبارتی دیگر باید ویزای کار معتبر یا گرین کارت آمریکا را داشته باشید. با داشتن هر کدام از این موارد، درهای بازار کار در ایالات متحده آمریکا به روی شما باز خواهد بود. کسانی که تجربه کار در آمریکا را دارند، اذعان می‌کنند که محیط کار آمریکا شرایط بسیار مساعدی را برای پیشرفت برای شما فراهم می‌کند.

اگر در لاتاری آمریکا برنده شده‌اید، قطعاً در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به سرزمین رویاهای خود هستید. به طور کلی در آمریکا، جایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید به محل کار شما بستگی خواهد داشت. خوشبختانه چشم انداز شغلی در آمریکا برای مهاجران و متقاضیان خارجی خوب به نظر می‌رسد.

مهم است که با بازار کار آمریکا یا به عبارتی وضعیت کار در آمریکا آشنا شوید و درک خوبی از نحوه فعالیت شرکت های بزرگ داشته باشید. بخش خدمات، آموزش و بهداشت، مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق خوبی در آمریکا دارند.

حداکثر 5% از شرکت های ایالات متحده آمریکا طبق قوانین کار در آمریکا ممکن است برای ویزای اشتغال از شما حمایت مالی کنند.

این مقدار حتی بسته به شرایط، قابلیت‌ های فردی و همچنین نوع شغل ممکن است حتی کمتر نیز باشد.

بخش های مهم بازار کار آمریکا

بخش خدمات ستون اصلی اقتصاد ایالات متحده است و تقریباً 80% از کل کارمندان در بخش خدمات مشغول به کار هستند. این بخش شامل تجارت، حمل و نقل، بیمه، رسانه، بانکداری، آموزش، اطلاعات و ارتباطات است.

دومین بخش بزرگ در آمریکا، صنعت است. آمریکا در صنعت مهندسی و حمل و نقل پیشتاز است. علاوه بر این، ایالات متحده در صنعت نرم افزار، مواد شیمیایی، فناوری پزشکی، تولید نفت و گاز طبیعی و طنایع غذایی نیز پیشتاز است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. انواع ویزای کار آمریکا کدام‌اند؟

آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد و شکوفایی صنایع در آن باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال انتخاب شغلی از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا بوده و در نتیجه حقوق کار در آمریکا را دریافت کنند.

متقاضیان خارجی که برای دریافت ویزای اشتغال در آمریکا اقدام می‌کنند گزینه های مختلفی برای دریافت ویزا خواهند داشت. در ادامه متداول ترین انواع ویزای اشتغال در آمریکا بررسی می‌شود.

  • ویزای غیر مهاجرتی موقت
  • کارگران دائمی (مهاجر)
  • دانشجویان
  • بازدید موقت برای تجارت

هر کدام از این ویزاها برای متقاضیانی صادر می‌شود که می‌خواهند برای مدت زمان مشخصی در آمریکا کار کنند. بنابراین اشتغال برای یک مدت زمان مشخص از جمله شرایط برای دریافت ویزای کار خواهد بود.

طبق قوانین کار در آمریکا یک کارفرما از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا یا روش دیگری باید درخواست نیرو دهد.

موسسات کاریابی در کشور آمریکا
Empire-State-Building-views

ویزای کار نوع H

  • H-1B برای کسانی صادر می‌شود که در زمینه حرفه ای یا دانشگاهی مشخصی تخصص دارند. سقف اقامت این ویزا 3 ساله است. طبق قوانین کار در آمریکا برای دریافت ویزای اشتغال آمریکا نوع H-1B و دریافت حقوق کار در آمریکا باید دارای پیشنهاد کار آمریکا بوده و مدرک لیسانس یا معادل آن داشته باشید.
  • H-2A و H-2B برای کارگران موقت فصلی صادر شده و سقف اقامت آن تنها یک سال است. ویزای H-2A در فصول و ماه های مختلفی صادر می‌شود و ماهیت دائمی ندارد. این نوع ویزا بیشتر برای حوزه کشاورزی است. اجازه صدور آن به نیاز دولت به نیروی کار خارجی در حوزه کشاورزی در آمریکا وابسته است.
  • H-2B نیز نوعی ویزای موقتی است اما بر خلاف H-2A تنها مختص حوزه کشاورزی نبوده و در صورت نیاز دولت آمریکا صادر خواهد شد.
  • H-3 طبق قوانین کار در آمریکا برای کسانی صادر می‌شود که به دنبال آموزش در هر کاری بجز تحصیلات پزشکی هستند. به عبارت ساده تر، H-3 مختص متقاضیانی است که به دنبال دریافت اطلاعات آموزشی و شرکت در دوره های آموزشی هستند که در کشور خودشان برگزار نمی‌شود.

ویزای کار نوع I

این نوع ویزای کار در آمریکا برای متقاضیانی صادر می‌شود که در یکی از گروه های فیلمبرداری، خبرنگاری و تدوینگری و برای رسانه های خارجی مشغول به فعالیت هستند. به شرط اینکه برای ارگان خاصی کار کنند، طبق قوانین کار در آمریکا ویزای آن‌ ها نامحدود خواهد بود. اگر در این حوزه فعالیت دارید، موسسات کاریابی در کشور آمریکا می‌توانند انتخاب خوبی برای تصدی شغل باشند.

ویزای کار نوع L

ویزای نوع L برای کسانی صادر می‌شود که به طور موقت قبلاً در شرکتی کتر می‌کرده‌اند. L-1A برای سطح اجرایی و مدیریتی صادر می‌شود.

مدت اعتبار آن طبق قوانین کار در آمریکا 3 ساله است و ویزای L-1B برای سطح تخصصی صادر شده و مدت اعتبار آن تنها 1 سال است.

برای تصدی این مشاغل می‌توانید از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا اقدام کرده و طبق شرایط کار در آمریکا، حقوق کار در آمریکا را دریافت کنید.

ویزای کار نوع O

این نوع ویزا برای کسانی صادر می‌شود که توانایی یا موفقیت های خارق العاده و استثنایی در صنایع مختلف دارند. این نوع ویزا همچنین می‌تواند برای کسی که یکی از اعضای خانواده شخص دارای توانایی فوق العاده است نیز صادر می‌شود. بنابراین طبق قوانین کار در آمریکا نه تنها شما بلکه خانواده شما نیز می‌تواند ویزای نوع O را دریافت کند.

قوانین کار در آمریکا
Chicago-Theatre,-Chicago,-America

ویزای کار نوع P

این نوع ویزا طبق قوانین کار در آمریکا و شرایط کار در آمریکا برای کسانی صادر می‌شود که در امور اجرایی، ورزشی یا هنری مشغول فعالیت هستند. مدت اعتبار این نوع ویزا طبق شرایط کار در آمریکا مطابق با مدت اعتبار رویداد خواهد بود.

  • ویزای P-1 برای کسانی صادر می‌شود که در رویدادهای ورزشی آمریکا شرکت کرده یا قصد عضویت در تیم خاصی در آمریکا را دارند.
  • ویزای P-2 برای کسانی صادر می‌شود که بین یک سازمان آمریکایی و یک سازمان خارج از آمریکا مشغول به فعالیت هستند. این افراد برای رفت و آمد تجاری میان دو سازمان نیاز به ویزای کار نوع P-2 آمریکا خواهند داشت.
  • ویزای P-3 مختص کسانی است که برای اهداف هنری مانند تئاتر و سینما وارد خاک آمریکا می‌شوند.

ویزای کار نوع R

ویزای نوع R طبق قوانین حقوق کار در آمریکا برای کارگران مذهبی غیرمهاجر و اعضای یک فرقه مذهبی اعطا می‌شود. این افراد به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای فرقه یا یک مرکز غیرانتفاعی خاص کار می‌کنند یا با آن‌ ها مرتبط هستند.

ویزای کار نوع TN NAFTA

این ویزا برای شهروندان واجد شرایط کانادایی و مکزیکی صادر می‌شود تا برای انجام فعالیت های تجاری در سطح حرفه ای و تحت توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی وارد خاک کشور آمریکا شوند.

ویزای کار EB1 (اولویت اول)

ویزای EB-1 کسانی را پوشش می‌دهد که دارای توانایی خارق العاده مانند متخصصان بازرگانی، دانشگاهیان، دانشمندان، هنرمندان یا ورزشکاران هستند. این نوع ویزا به گواهی کار احتیاجی ندارد و اگر شخص دارای فرم تآیید شده دارندگان ویزای کارت سبز یا I-140 باشد خانواده وی می‌توانند برای EB-1 اقدام کنند.

ویزای کار EB2 (اولویت دوم)

این نوع ویزا مختص متخصصانی است که دارای مدرک پیشرفته یا معادل خارجی آن یا دارای حداقل 10 سال تجربه در زمینه خاصی هستند. طبق قوانین کار در آمریکا، کسانی که اشتغال آن ها به نفع منافع ملی ایالات متحده آمریکا است نیز واجد شرایط دریافت ویزای کار EB-2 هستند. اگر شخص دارای فرم تآیید شده دارندگان ویزای کارت سبز یا I-140 باشد خانواده وی می‌توانند برای EB-2 اقدام کنند.

شرایط کار در آمریکا
Chicago,-IL,-USA

ویزای کار EB3 (اولویت سوم)

ویزای کار آمریکا EB3 برای کسانی صادر می‌شود که دارای مدرک لیسانس یا معادل خارجی آن بوده یا جزو کارگران ماهر و غیرماهر هستند که پشنهاد کار یک کارفرمای آمریکایی را دریافت کرده‌اند. این پیشنهاد کاری می‌تواند شامل مشاغلی باشد که فرد از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا به آن ها دسترسی داشته است.

یکی از مهمترین شرایط کار در آمریکا برای افراد این دسته دریافت مجوز کاری است. حقوق کار در آمریکا برای این دسته بسته به رشته کاری و تخصص متفاوت خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت که ویزای کار آمریکا EB3 برای متقاضیان با شرایط زیر صادر خواهد شد.

  • متقاضیان دارای تحصیلات تکمیلی بالا
  • متقاضیان دارای تخصص و مهارت بالا اما بدون مدرک تحصیلات تکمیلی
  • متقاضیان فاقد مدرک تحصیلی و تخصص کاری

ویزای کار EB4 (اولویت چهارم)

این نوع ویزا محدود به موارد خاص بوده و یک دسته تخصصی ویزا است که برای افراد زیر صادر خواهد شد.

  • برخی از کارگران مذهبی
  • کارمندان بازنشسته سازمان های بین المللی
  • افراد زیر سن قانونی غیر شهروند فعال در بخش های دادگاه های ایالات متحده
  • کارمندان پست های خدمات خارجی ایالات متحده

ویزای کار EB5 (اولویت پنجم)

این نوع ویزا، برنامه سرمایه گذاران خارجی مهاجر را پوشش می‌دهد. ویزای کار EB5 مناسب متقاضیانی است که شرکتی راه اندازی کرده و دارای حداقل 10 کارمند هستند و سرمایه شرکت آن ها نیز حداقل 1,050,000 دلار آمریکا است.

ویزای کار آمریکا F

این نوع ویزا برای دانشجویان صادر می‌شود که در حال گذراندن یک دوره تحصیلی هستند. دانشجویان در طول سال اول تحصیلی نمی‌توانند مشغول به کار شوند اما پس از اولین سال تحصیل در صورت داشتن شرایطی موفق به اتخاذ شغل و دریافت حقوق کار در آمریکا خواهند شد.

ویزای کار نوع M

این ویزا برای دانشجویان در موسسات حرفه ای یا غیر دانشگاهی مانند ویزای آموزش زبان برای دانشجویان صادر خواهد شد.

ویزای کار B-1

ویزای کار در آمریکا نوع B-1 برای کسانی صادر می‌شود که دارای تجارت کوتاه مدت و محدودی در ایالات متحده آمریکا هستند. این دوره می‌تواند 6 ماهه با امکان تمدید تا 6 ماه دیگر باشد. در موارد بسیار نادری این نوع ویزا بیش از 1 سال تمدید خواهد شد. برای دریافت ویزای کار نوع B و اشتغال در ایالات متحده می‌توانید از موسسات کاریابی در کشور آمریکا استفاده کرده و به این ترتیب از حقوق کار در آمریکا بهره مند شوید.

حقوق کار در آمریکا
Chicago,-United-States

ویزای کار J

این نوع ویزا برای تبادل فرهنگی نیرو در بخش های مختلف آموزش و پرورش، تحقیق و تدریس صادر می‌شود. یکی از مهمترین شرایط کار در آمریکا برای دریافت این نوع ویزا، گذراندن دوره های آموزشی است.  

ویزای کار Q

این نوع ویزا برای کسانی صادر خواهد شد که هدفشان آموزش علم و همچنین اشتراک گذاری دانش خود در زمینه فرهنگ و سنت است. به عبارت ساده‌ تر، ویزای Q-1 برای تبادل فرهنگی بین کشورهای دیگر با کشور آمریکا صادر می‌شود.

3. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار در آمریکا چیست؟

به منظور دریافت ویزای کار در آمریکا باید پس از دریافت پیشنهاد کاری، مدارک زیر را در موعد مقرر به سفارت آمریکا ارائه دهید.

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • پیشنهاد کاری یا معرفی نامه کاری
  • مدارک زبان انگلیسی
  • مدارک دانشگاهی حداقل لیسانس
  • سوابق کاری معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • رزومه کاری یا CV*

نکته مهم در مورد رزومه کاری

رزومه کاری باید شامل تجربیات حرفه‌ ای، سوابق تحصیلی و مهارت های شما باشد. برای داشتن یک رزومه خوب و حرفه ای باید در رزومه خود به موارد زیر اشاره کنید.

  • مشخصات فردی
  • هدف شغلی
  • تحصیلات
  • سوابق کاری یا تجربیات
  • مهارت ها و توانایی های فردی

4. هزینه ویزای کار آمریکا چقدر است؟

هزینه روادید کار آمریکا به نوع ویزایی که برای دریافت آن اقدام کرده‌اید بستگی دارد. بنابراین هزینه ویزاهای I، TN، F، B و J، دقیقاً 185 دلار آمریکا و هزینه ویزاهای H، L، O، P، R و Q، نیز 205 دلار آمریکا و هزینه ویزای E، نیز 315 دلار آمریکا است.

موسسات کاریابی در کشور آمریکا
Times-Square,-New-York,-United-States

5. نحوه یافتن شغل از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا چگونه است؟

همانطور که در بخش های قبلی مطالعه کردید، آمریکا ویزای کاری بسیار متنوعی را ارائه می‌کند که هر فرد می‌تواند واجد شرایط یکی از آن ها باشد. یکی از مهمترین موارد و شرایط کار در آمریکا، نحوه یافتن کار است.

طبق قوانین کار در آمریکا شما برای دریافت حقوق کار در آمریکا باید به صورت مستقیم یا از طریق موسسات کاریابی در کشور آمریکا برای تصدی یک شغل اقدام کنید.

برخی از بهترین موسسات کاریابی در کشور آمریکا عبارتند از:

  • Robert Half
  • Aerotek
  • Aquent
  • Kforce
  • Kelly Services
  • Adecco
  • Randstad

6. بهترین و پردرآمدترین مشاغل در آمریکا کدامند؟

مشاغل مختلفی در آمریکا هستند که به عنوان یک متقاضی خارجی می‌توانید آن‌ ها را انتخاب کنید. برخی از این مشاغل درآمد بسیار خوبی دارند که می‌تواند هزینه بالای زندگی در آمریکا را جبران کند.

نام شغل متوسط درآمد سالانه
متخصص بیهوشی 239,200 دلار آمریکا
متخصص زنان و زایمان 239,200 دلار آمریکا
جراح فک و صورت 239,200 دلار آمریکا
روانپزشک 226,800 دلار آمریکا
پرستار بیهوشی 203,090 دلار آمریکا
متخصص اطفال 190,350 دلار آمریکا
ارتودنتیست 174,360 دلار آمریکا
مدیر IT 164,070 دلار آمریکا
دندانپزشک 155,040 دلار آمریکا
متخصص پا 148,720 دلار آمریکا
مدیر مارکتینگ 140,040 دلار آمریکا

لیست کامل‌تر این مشاغل را در فایل پایان مقاله بخوانید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. متوسط حقوق کار در آمریکا در شهرهای برتر این کشور چقدر است؟

متوسط حقوق در شهرهای مختلف آمریکا تفاوت های بسیاری با هم دارند. بنابراین به عنوان متقاضی کار در آمریکا باید با کمترین و بیشترین میزان حقوق در شهرهای مختلف آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب شهر محل کار خود داشته باشید.

شغل حقوق متوسط در کالیفرنیا حقوق متوسط در اوهایو حقوق متوسط در فلوریدا
حسابدار 73,765 دلار آمریکا 84,834 دلار آمریکا 61,078 دلار آمریکا
صندوق دار 41,410 دلار آمریکا 22,790 دلار آمریکا 36,759 دلار آمریکا
کارگران ساختمانی 40,222 دلار آمریکا 41,600 دلار آمریکا 36,080 دلار آمریکا
کارگران فست فود 30,313 دلار آمریکا 42,185 دلار آمریکا 35,130 دلار آمریکا
معلمان دبیرستان 68,046 دلار آمریکا 51,134 دلار آمریکا 53,018 دلار آمریکا
خلبان هواپیما 158,811 دلار آمریکا 186,701 دلار آمریکا 181,401 دلار آمریکا
پرستاران 113,797 دلار آمریکا 71,640 دلار آمریکا 82,750 دلار آمریکا
منشی 61,510 دلار آمریکا 31,872 دلار آمریکا 33,976 دلار آمریکا
کارگر اجتماعی 63,011 دلار آمریکا 52,919 دلار آمریکا 80,994 دلار آمریکا
توسعه دهنده نرم افزار 137,196 دلار آمریکا 86,308 دلار آمریکا 90,122 دلار آمریکا
موسسات کاریابی در کشور آمریکا
Dumbo,-New-York,-U.S.A

8. شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ویزای کار آمریکا چیست؟

روش های مختلفی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که یکی از آن ها لاتاری آمریکا است که در مقاله دیگری به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. از دیگر روش های مهاجرت به آمریکا می‌توان به ویزای کاری، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، ویزای تحصیلی و ازدواج اشاره کرد.

اگر مایل به دریافت اقامت دائم آمریکا هستید، باید به مدت 3 سال در این کشور کار و زندگی کنید. اگر مالیات خود را به موقع پرداخت کرده و مرتکب جرمی نشوید، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

برای اخذ پاسپورت آمریکا باید در آزمون تابعیت این کشور شرکت کنید. این آزمون شامل تعیین سطح زبان و میزان آشنایی شما با فرهنگ آمریکا است.

9. آیا با دریافت ویزای کار در آمریکا می‌توان ویزای همراه نیز دریافت کرد؟

متقاضیانی که برای دریافت ویزای کاری آمریکا اقدام می‌کنند می‌توانند همراه با ورود به بازار کاری آمریکا می‌توانند برای دریافت ویزای همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام کنند. اما خواهر و برادر و والدین متقاضی نمی‌توانند جزو گروه همراه باشند.

یکی از مهمترین شرایط برای دریافت ویزای همراه، دریافت ویزای کاری متقاضی است. به این مفهوم که متقاضی 1 الی دو ماه پس از ورود به خاک آمریکا می‌تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

10. هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

هزینه زندگی در آمریکا به سبک زندگی، شهر محل اقامت و تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد.

هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا به طور متوسط 167.5% بالاتر از ایران است و هزینه اجاره خانه نیز به طور متوسط 394.8% بالاتر از ایران است.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در آمریکا بدون احتساب اجاره خانه، 1,186.3 دلار آمریکا است. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره خانه، 4,158.8 دلار آمریکا است.

با توجه به اینکه برای اقامت خود باید محلی را در نظر بگیرید بنابراین لازم است تا با متوسط هزینه اجاره خانه در آمریکا آشنا شوید.

نوع آپارتمان هزینه اجاره
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای آمریکا 1,771.86 دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهرهای آمریکا 1,454.22 دلار آمریکا
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهرهای آمریکا 2,976.08 دلار آمریکا
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهرهای آمریکا 2,415.38 دلار آمریکا

اگر به دنبال لیست مشاغل پردرآمد آمریکا هستید، روی این فایل کلیک کنید.


سوالات متداول ویزای کار در آمریکا

✅ بر اساس قوانین کار در آمریکا، شرایط دریافت اقامت دائم آمریکا تز طریق کار چیست؟

به منظور دریافت اقامت دائم آمریکا باید به مدت 3 سال در این کشور کار و زندگی کرده و هیچ گونه جرمی نیز مرتکب نشوید. تنها در این شرایط است که پس از 3 سال می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

✅ آیا با ویزای کار آمریکا می‌توان پاسپورت این کشور را دریافت کرد؟

بله. یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ تابعیت و پاسپورت آمریکا، از طریق ویزای کاری است که به عنوان کم هزینه ترین روش مهاجرتی شناخته می‌شود.

✅ بهترین موسسات کاریابی در کشور آمریکا کدامند؟

از بهترین موسسات کاریابی در کشور آمریکا می‌توان به Robert Half و Aerotek و Aquent اشاره کرد.

✅ شرایط کار در آمریکا چگونه است؟

کاریابی و دریافت یکی انواع ویزای کاری آمریکا مهم ترین شرایط کار در آمریکا هستند.

✅ حقوق و دستمزد کار در آمریکا چقدر است؟

حقوق و دستمزد کار در آمریکا به رشته شغلی، شرکتی که در آن کار می‌کنید و همچنین به شهر محل کار بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن تعیین کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.3/5 - (9 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

اشتغال در کشور آمریکا یکی از روش هایی است که می‌توانید برای اقامت دائم و پاسپورت آمریکا اقدام کنید. اما اینکه چه نوع ویزایی انتخاب می‌کنید به شرایط و هدف شما از مهاجرت بستگی خواهد داشت. به عنوان متقاضی مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کاری باید با شرایط، قوانین و مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری آشنا شوید.

نقاط قوت:
امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت آمریکا
درآمد بالای مشاغل مختلف در آمریکا

نقاط ضعف:
سخت بودن دریافت ویزای کار آمریکا
هزینه بالای زندگی در آمریکا

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

24 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. M گفت:

    سلام خسته نباشین
    من شغلم حسابداریه
    و مدرک زبان انگلیسی هم دارم
    میشه بگید برای مهاجرت کاری به امریکا (یعنی برم اونجا کار کنم )
    کلاً چقدر هزینه لازم داره؟؟؟

    1. تیما ایوبی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      پیشنهاد می کنیم، شرایط کار در آلمان را بررسی کنید.

  2. Ngr گفت:

    سلام ویزا برای دانشجو دندونپزشکی ایا راحته ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      اگر تمام مدارک‌تون کامل باشه و درخواست خودتون رو به موقع ثبت کنید، پروسه‌ی پیچیده‌ای برای دریافت ویزا نخواهید داشت. می‌تونید با استفاده از این لینک با مشاورین سروش فردا مشورت کنید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  3. ناشناس گفت:

    سلام علوم ازمایشگاهی نیاز هست یانه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      حتما در کشوری مانند آمریکا، به نیروی متخصصی مثل کارشناس علوم آزمایشگاهی نیاز است. اما در مرحله اول باید موقعیت شغلی مناسب خودتون رو پیدا کنید و بعد از اون اقدام به دریافت ویزای کاری کنید.

  4. بدون نام گفت:

    سلام
    من سابقه کار۲ سال ( ساعتی-مهندس مشاور) یکی از شرکت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دارم و مهندس برق هستم .
    بعلاوه چند دوره برنامه نویسی و انرژی های تجدیدپذیر بین المللی معتبر گذرانده ام و مسلط به برخی نرم افزارهای محاسباتی و نقشه کسی برق هستم.
    زبان انگلیسی هم متوسط سطح من است.
    آبا امکان کار مهندسی در یکی از شرکت های آمریکا برای من وجود دارد؟و سابقه کار من مورد تایید می شود؟
    با تشکر

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام دوست من روز بخیر

      با توجه به سوابق کار و تحصیلات شما، امکان دریافت ویزای کار در آمریکا برای شما و استخدام در یکی از شرکت‌ها و مهاجرت به آمریکا وجود دارد.

  5. ابولفضل گفت:

    من تخصصم برقه خودرو مدرک فنی حرفه ای هم دارم ولی مدرک زبان ندارم درصد محاجرتم چنده ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      داشتن مدرک زبان یکی از شرایط دریافت اقامت از کشور آمریکاست. برای اینکه بتونید از آمریکا اقامت بگیرید باید مدرک زبان داشته باشید.

  6. محمد گفت:

    سلام من پایه یک دارم ۱۱ ساله راننده اتوبوس هستم امکان دریافت ویزای کار برای من هست

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      بله شما می‌تونید با بررسی شرایط کار مورد نظرتون در کشور آمریکا، مناسب‌ترین موقعیت شغلی رو پیدا کنید و بعد از اون برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام بفرمایید.

  7. Hossin گفت:

    سلام حرفه ای که در آن تخصص دارم ولی مدرک
    ندارم باید چه ویزا یا پاسپورتی بگیرم که بعد از ۳ سال کار در آمریکا بتونم برای اقامت داعم رو کسب کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      ابتدا مدرک رو دریافت کنید و بعد از اون برای مهاجرت کاری اقدام کنید که شانس دریافت ویزای بالاتری داشته باشید.

  8. فواد هاشمی گفت:

    سلام و عرض ادب برای فیلد ای تی بطور متوسط چقدر زمان برای گرفتن ویزای کار صرف میشه لطفا در بخش نظرات جواب بدید

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      زمان‌بندی مشخصی برای صدور ویزای کار وجود نداره اما معمولا ویزای کاری بین 4تا6 هفته برای صدور زمان لازم داره.

  9. Mm گفت:

    سلام ببخشید یه شغلی مثل جوشکاری ارگون هم میتونه برای کار ب امریکا بره؟ سوابق تحصیلی هم نداره

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      بازار کار برای شغل شما در ایالات متحده وجود داره. باید حتما مدرک زبان و گواهینامه‌های معتبر آموزشی داشته باشید تا موفق به دریافت ویزای کاری آمریکا بشید.

  10. رضا عدل گفت:

    متشکرم از توضیحات جامع و کامل

    1. مشاور ارشد گفت:

      ممنون از نظر ارزشمند شما رضای عزیز

  11. ایمان گفت:

    سلام، یه سوال داشتم که قبل از مشاوره میخوام بدونم. آیا ویزای کاری امریکا نیاز به تمکن مالی داره؟ من در سطح ملی نخبه علمی هم هستم.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      معمولا ویزای کار به دلیل داشتن جاب آفر نیازی به تمکن مالی ندارد
      اما باید بررسی شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  12. ایمان گفت:

    سلام..شرکت به این بزرگی یعنی هیچ راه قانونی برای جاب آقر گرفتن برای کارهای جنرال سراغ ندارید؟تحصیلی نمیخام یک کار جنرال معمولی در آمریکا یا اروپا..واقعا نمیشه بجای کارگری در ایران در اروپا و آمریکا کار کرد

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام ایمان عزیز
      شما می توانید با کارشناسان ارشد موسسه تماس داشته باشید تا رزومتون به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18