خرید اقساطی ملک در ترکیه 2024 (+✅ بهترین مناطق خرید خانه)

خرید اقساطی ملک در ترکیه 2024 (+✅ بهترین مناطق خرید خانه)

خرید خانه در ترکیه از جمله روش های مهاجرتی است که به اقامت دائم این کشور می‌انجامد. اما برخی از متقاضیان سرمایه اولیه لازم را برای این روش ندارند، در این شرایط می‌توانید برای خرید اقساطی ملک در ترکیه اقدام کنید. برای آشنایی با شرایط و مراحل این روش با ما همراه باشید.

  • شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه چیست؟
  • آیا با خرید اقساطی ملک در ترکیه می شود اقامت گرفت؟
  • با چه بودجه ای می شود در استانبول ملک خرید؟
  • مراحل خرید اقساطی ملک در ترکیه چیست؟
  • آیا برای خرید اقساطی آپارتمان یا خانه در ترکیه می‌توان وام بانکی دریافت کرد؟

✔️ بررسی شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه

خرید اقساطی خانه در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری و دریافت اقامت ترکیه است. در بیشتر مواقع خرید و فروش املاک در کشورهای خارجی به صورت یک پیش پرداخت 25 تا 50% درصدی بوده و مابقی مبلغ نیز در زمان انتقال سند پرداخت می‌شود. اما ترکیه شرایطی را فراهم کرده تا متقاضیان خارجی بتوانند برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه نیز اقدام کنند. در این مقاله با شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه یا شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه و بهترین شهرها برای خرید اقساطی خانه بر اساس منابع معتبر آشنا خواهید شد. ما در پایان لیست کاملی از هزینه خرید و اجاره ملک در بهترین شهرهای ترکیه را در فایلی مجزا در اختیارتان می‌گذاریم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

خرید اقساطی ملک در ترکیه
istanbul

1. شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه چیست؟

شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه را هر فروشنده با توجه به شرایط مختص خود تعیین می‌کند. در نتیجه ممکن است که شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه از خانه ای به خانه دیگر کاملاً متفاوت باشد. بنابراین لازم است تا با جستجوی درست و اصولی، بهترین آپارتمان اقساطی در ترکیه که متناسب با شرایط شماست را پیدا کنید.

توجه داشته باشید خرید اقساطی خانه در ترکیه صرفاً محدود به املاک کلید نخورده یا نوساز و املاک در حال ساخت است.

شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه یا شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه می‌تواند شامل پرداخت بخشی از مبلغ در ابتدا و سپس قسط بندی باشد.

معمولاً یک چهارم یا نیمی از مبلغ کل خانه به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته می‌شود. مابقی مبلغ نیز می‌تواند طی قسط های 12 الی 24 ماهه تسویه شود.

نمونه شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه

قیمت خرید ملک در ترکیه را می‌توان 66,433.27 لیر برای هر متر مربع معادل 126,223,213 تومان (با لیر 1900 تومان) تخمین زد. پس اگر بخواهید خانه ای 80 متری بخرید، باید به اندازه 5,314,661.6 لیر یا 10,097,857,040 تومان سرمایه داشته باشید.

اگر خرید این ملک را به صورت اقساط انجام دهید، باید حدود 2,524,464,260 تا 5,048,928,520 تومان را به عنوان پیش‌پرداخت در نظر بگیرید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. آیا می‌توان با خرید اقساطی املاک در ترکیه اقامت گرفت؟

پس از انتقال سند از فروشنده به خریدار است که شما می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید. از طرفی انتقال سند عموما پس از تسویه حساب با فروشنده امکان پذیر است. بنابراین دریافت اقامت تا زمانی که کلیه مبلغ ملک را نپردازید میسر نخواهد بود.

شاید این مورد یکی از مهمترین معایب خرید اقساطی خانه در ترکیه باشد. در این شرایط خرید آپارتمان اقساطی در استانبول ترکیه یا خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا تنها زمانی شما را به هدف اقامت نزدیک می‌کند که آخرین قسط خانه را پرداخته باشید.

دقت داشته باشید که توافق بین خریدار و فروشنده این شرط را تعیین می‌کند و ممکن است فروشنده بپذیرد که با دریافت پیش‌پرداخت، سند را به نام شما کند. در این شرایط شما می‌توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید.

خرید اقساطی خانه در ترکیه
book-best-golf-holiday-belek-turkey

3. مزایا و معایب خرید اقساطی خانه در ترکیه چیست؟

هر روش مهاجرتی می‌تواند مزایا و معایبی به همراه داشته باشد. روشی که شما انتخاب می‌کنید به شرایط فعلی و هدفتان از مهاجرت بستگی دارد. در حال حاضر خرید ملک در ترکیه یکی از متداول ترین روش های مهاجرت ایرانیان به این کشور است. ما در مقالات قبلی به تفصیل در مورد خرید ملک در ترکیه به روش های مختلف حتی خرید ملک با بیت کوین نیز پرداخته ایم.

در ادامه مقاله به طور خاص به بررسی مزایای اقساطی آپارتمان در ترکیه و معایب خرید اقساطی خانه در ترکیه می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای خرید اقساطی خانه در ترکیه

  • امکان خرید ملک در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.
  • امکان خرید ملک بدون داشتن سرمایه اولیه کافی برای پرداخت هزینه ملک به صورت کامل فراهم است.
  • ارزش سرمایه ریالی فعلی حتی بدون داشتن سرمایه کافی برای خرید کامل ملک حفظ می‌شود.
  • قدرت خرید شما بیشتر خواهد بود و می‌توانید خانه ای بزرگتر در محله ای بهتر را خریداری کنید.
  • فشار مالی کمتری را متحمل خواهید شد.
  • امکان مبادله ملک خریداری شده تا قبل از اتمام قسط ها وجود دارد.
  • امکان دریافت پیشنهادهای استثنایی از فروشندگان وجود دارد.
  • بر روی یک قیمت و پرداخت همان مبلغ تا اتمام قسط ها (عدم افزایش قیمت در طول زمان پرداخت قسط) می‌توان با فروشنده به توافق رسید.
  • قبل از اتمام قسط ها می‌توانید در خانه ساکن شوید.

معایب خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه

  • عموماً تا زمان تسویه حساب کامل نمی‌توانید سند را دریافت کنید.
  • عموماً تا اتمام اقساط نمی‌توانید برای اقامت ترکیه اقدام کنید.
  • در برخی موارد امکان پرداخت سود برای اقساط وجود دارد.
خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه
hagia-sophia-ayasofya-istanbul-mosque-wallpaper-preview

همانطور که مشاهده کردید یکی از مهمترین شرایط خرید آپارتمان اقساطی در آنتالیا و دیگر شهرهای محبوب ترکیه، پیش پرداخت و قسط بندی است. در چنین شرایطی چون شما به عنوان سرمایه گذار تمام مبلغ ملک را پرداخت نکرده‌اید، نمی‌توانید سند را منتقل کنید.

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، باید فرآیند انتقال سند انجام شود. شاید این موضوع یکی از بزرگترین معایب خرید آپارتمان های اقساطی بیلیک دوزو و دیگر محله‌ های استانبول باشد.

اما این موضوع را در نظر داشته باشید که با حداقل سرمایه و بدون داشتن بودجه کافی در ابتدای امر می‌توانید پس از مدتی صاحب خانه شوید.

دریافت اقامت یکی از مهمترین مزایای خرید ملک است حتی اگر شامل خرید خانه در استانبول با اقساط 5 ساله باشد. مهم این است که توانسته‌اید با حداقل بودجه خانه ای را خریداری کنید. پس از 5 سال که قسط خانه نیز تمام شد بلافاصله می‌توانید برای دریافت اقامت به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید.

4. با چه بودجه ای می‌توان در استانبول ملک خرید؟

میزان سرمایه اولیه یا بودجه لازم برای خرید ملک به این موضوع بستگی دارد که شما مایل به خرید آپارتمان اقساطی در استانبول ترکیه هستید یا خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا. هر کدام از شهرهای ترکیه دارای قیمت متفاوتی از دیگری هستند بنابراین نباید انتظار داشته باشید که قیمت خرید آپارتمان اقساطی در آلانیا با قیمت آپارتمان های اقساطی بیلیک دوزو یکسان باشد.

از طرفی هر آپارتمان اقساطی در ترکیه می‌تواند شرایط خاص خود را برای مدت اقساط و مقدار آن ها داشته باشد. بنابراین خرید خانه در استانبول با اقساط 5 ساله قطعاً با شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه با اقساط 3 ساله در شهر استانبول متفاوت خواهد بود. چون ممکن است یک فروشنده مایل باشد مبلغ خانه را در قسط های کمتری دریافت کند.

تمامی این توضیحات داده شد تا به این نتیجه برسیم. شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه حتی با شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه نیز تفاوت دارد. حالا فرض کنید همان خانه و آپارتمان در شهر و منطقه متفاوتی باشند. به این ترتیب نمی‌توان فرمول مشخصی برای شرایط آپارتمان اقساطی در ترکیه تعیین کرد.

شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه
Old-red-tram-in-Istanbul

عوامل تأثیرگذار در خرید آپارتمان اقساطی در ترکیه

مهمترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت و شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه به شرح زیر هستند.

  • متراژ خانه یا آپارتمان
  • شهر، منطقه و محله
  • سن بنا
  • امکانات بنا
  • دسترسی های محلی و منطقه ای
  • امکانات محلی و منطقه ای

با توجه به اینکه کل مبلغ خانه را می‌دانید می‌توانید بخشی از آن را به عنوان پیش پرداخت و بخشی دیگر را قسط بندی کنید. در این مورد نیز باز شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه یا شرایط اقساطی خانه در ترکیه به مذاکره شما با فروشنده برمی‌گردد.

5. مراحل خرید اقساطی خانه در ترکیه چیست؟

مراحل خرید ملک به صورت اقساطی تفاوت آن چنانی با خرید ملک به صورت نقدی ندارد. در این بین نوع قراردادی که منعقد می‌شود بسیار مهم خواهد بود. چون شما طبق مذاکرات صورت گرفته با فروشنده، تعداد قسط ها و مبلغ آن را در قرارداد مشخص می‌کنید.

پرداختن به این جزئیات در قرارداد خرید از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مرحله نیز وکیل مهاجرتی می‌تواند قراردادی تنظیم کند که به نفع طرفین باشد.

مراحل خرید ملک در ترکیه به صورت قسطی

  • خانه های مختلف را بررسی کرده و ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • خانه را از هر لحاظ (فنی، تاسیساتی، مالیاتی و منع قانونی) ارزیابی کنید.
  • با فروشنده مذاکره کرده و در مورد مبلغ پیش پرداخت، مبلغ اقساط و تعداد آن ها به توافق برسید.
  • قرارداد خرید را با کمک یک وکیل مهاجرتی و با ذکر تمامی جزئیات تنظیم کنید.
  • پیش پرداخت را به حساب فروشنده منتقل کرده و مابقی اقساط را نیز در موعد مقرر پرداخت کنید.
  • پس از اتمام اقساط می‌توانید برای انتقال سند اقدام کنید.
  • پس از انتقال سند می‌توانید با مراجعه به اداره مهاجرت ترکیه برای دریافت اقامت اقدام کنید.
شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه
Bodrum-A-Slice-Of-Life

6. آیا برای خرید اقساطی آپارتمان یا خانه در ترکیه می‌توان وام بانکی دریافت کرد؟

امکان دریافت وام برای خرید خانه در ترکیه به صورت اقساطی وجود دارد. اما این روش شرایط خاص خود را داشته و لذا باید در مورد خانه، میزان وام بانکی و شیوه پرداخت با فروشنده و بانک مذاکره کنید. در این مرحله راهنمایی وکیل مهاجرتی می‌تواند راهگشا باشد.

به طور کلی برای خرید اقساطی خانه با وام بانکی روال کار به این صورت است. بانک خانه مورد نظر را برای شما می‌خرد و بخشی یا کل مبلغ را به فروشنده پرداخت می‌کند. از این لحظه به بعد شما با بانک طرف حساب هستید. یعنی باید اقساط را به بانک پرداخت کنید.

سود بانکی در ترکیه برای خرید اقساطی خانه با وام بانکی معمولاً بین 8% تا 10% خواهد بود. اقساط نیز بین 10 تا 15 سال باید پرداخت شوند.

مهمترین شرط برای خرید اقساطی خانه با وام بانکی در ترکیه، اثبات تمکن و توانایی مالی برای پرداخت اقساط است.

با روش خرید اقساطی خانه با وام بانکی، سند به نام شما صادر خواهد شد اما شما حق استفاده از خانه را نخواهید داشت. چون سند تا اتمام قسط در اختیار بانک خواهد بود.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. مدارک لازم برای دریافت وام بانکی برای خرید اقساطی خانه در ترکیه کدامند؟

  • فرم های بانکی مربوطه
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • شماره مالیاتی
  • آدرس تأیید شده و کپی  Topo Property
  • گواهی عدم بدهی در ایران با تأییدیه سفارت ایران
  • مدارک تمکن مالی شامل رسید گردش حساب بانکی

تمامی اسناد فوق باید توسط سفارت ترکیه ترجمه و تأیید شوند. البته ممکن است بسته به شرایط و نوع بانک، مدارک دیگری نیز لازم باشد.

Süleymaniye,-Mimar-Sinan-Cd.-No87,-34116-Fatihİstanbul,-Turkey,-Fatih,-İstanbul

8. خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه در کدام شهر بهتر است؟

با توجه به رونق بازار املاک در شهرهای بزرگ ترکیه، خرید ملک در شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا بیشتر پیشنهاد می شود و در این میان خرید ملک در استانبول به مراتب گزینه بهتری خواهد بود.

بهترین شهرها برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه

  • خرید آپارتمان اقساطی در استانبول ترکیه
  • خرید اقساطی آپارتمان در آنتالیا
  • خرید آپارتمان اقساطی در آلانیا
  • خرید آپارتمان های اقساطی بیلیک دوزو
  • یا خرید خانه در استانبول با اقساط 5 ساله یا کمتر

9. مزایا و شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه در استانبول نسبت به سایر شهرهایی ترکیه چیست؟

شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه یا شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه هر کدام می‌تواند مزایای متفاوتی داشته باشد. بنابراین اینکه شما چه نوع ملکی را با په شرایط اقساطی انتخاب می‌کنید به شرایط، بودجه و توافق‌ های صورت گرفته با فروشنده برمی‌گردد. در این شرایط اقتصادی شهر و پتانسیل پیشرفت در آن نیز می‌تواند روی ارزش ملک تأثیر گذاشته که خود مهمترین مزیت است.

مزایای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه در استانبول

  • نرخ رشد ارزش ملک در استانبول معمولاً از میانگین نرخ رشد سالیانه ترکیه بالاتر است.
  • با توجه به وسعت و مرکزیت استانبول به عنوان مرکز اقتصادی، توریستی و حتی به نوعی سیاسی ترکیه، بازار ملک در استانبول رونق خوبی دارد.
  • املاک در استانبول بسیار متنوع هستند و در نتیجه گستره انتخاب بالاتری برای خریداری وجود دارد.
  • با توجه به گسترگی حق انتخاب، فرآیند خرید در استانبول با سرعت بالاتری نسبت به سایر شهرها انجام می‌شود.
  • اجاره بهای ملک در استانبول (در صورت تمایل به اجاره دادن ملک خریداری شده) بالاتر است.
  • امکان سفر کم هزینه و بدون نیاز به ویزا جهت بازدید از املاک فراهم است.
  • زندگی و سرمایه گذاری در پویاترین شهر ترکیه از لحاظ اقتصادی میسر است.
istanbul-turkey-animals-birds-wallpaper-preview

10. شرایط کار در استانبول با توجه به شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه چگونه است؟

شرایط کار در استانبول به مراتب بهتر از دیگر شهرهای ترکیه است. علت آن نیز تمرکز موقعیت های شغلی مناسب در استانبول است. در نتیجه اگر شرایط خرید اقساطی ملک و خانه در ترکیه را دارید، می‌توانید از فرصت های بیشمار شغلی نیز بهره مند شوید.

دقت داشته باشید که تفاوتی ندارد با کدام روش مهاجرتی به کدام شهر ترکیه مهاجرت می‌کنید. در هر صورت برای کار در ترکیه باید مجوز کاری دریافت کنید.

11. آیا امکان خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه از یک ایرانی وجود دارد؟

برای خرید آپارتمان اقساطی در آلانیا، استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، ممنوعیت خاصی وجود ندارد. بنابراین اگر شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه یا شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه را داشته باشید، می‌توانید آن را از یک ایرانی بخرید.

اما موضوع اصلی اینجاست که در این شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه از یک ایرانی به دریافت اقامت منجر نمی‌شود.

برای دریافت اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک، باید خانه یا آپارتمان را از یک شخص حقیقی یا حقوقی ترک خریداری کنید.

12. چرا خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه سرمایه گذاری مناسبی به حساب می‌آید؟

شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه و امکان پرداخت قسطی هزینه خانه خود یکی از مهمترین دلایل برای مناسب بودن این روش سرمایه گذاری است. چون در صورت نداشتن بودجه اولیه کافی می‌توانید بخشی از مبلغ را پرداخت کرده و مابقی را طی قسط های چند ساله پرداخت کنید.

خرید خانه در استانبول با اقساط 5 ساله
Street-scene-in-Sultanahmet-Istanbul

دلایل مناسب بودن سرمایه گذاری از طریق خرید اقساطی خانه در ترکیه

  • نرخ رشد نسبتا بالای قیمت ملک در ترکیه
  • اقتصاد رو به رشد و افزاش روز افزون سرمایه گذاری خارجی
  • افزایش روز افزون ارزش سرمایه با توجه به خرید ملک بر پایه لیر

13. مهمترین تفاوت ملک دسته دوم یا فروش مجدد و نوساز در چیست؟

ملک دست دوم در ترکیه با ملک نوساز تفاوت های بسیاری دارد. اما یکی از مهمترین آنها تفاوت در قیمت است. قیمت خانه ها در فروش مجدد یا قیمت ملک دست دوم کمتر از قیمت ملک نوساز است. اما در مقابل املاک دست دوم یا فروش مجدد امکانات خانه ها و آپارتمان های نوساز را ندارند.

14. چه تفاوتی میان خرید ملک در برج ها و آپارتمان ها وجود دارد؟

اینکه از بین آپارتمان، خانه مسکونی یا واحدهای یک برج کدامیک را برای خرید انتخاب می‌کنید، به شرایط شما بستگی دارد. اما برای تصمیم گیری در این خصوص لازم است تا با مزایایی که خرید واحدهای برج دارد بیشتر آشنا شوید. شاید آگاهی از این موارد بتواند شما را در تصمیم گیری یاری کند.

مزایای واحدهای برج در مقایسه با آپارتمان و خانه

  • فضای سبز
  • دسترسی به استخر
  • دسترسی به باشگاه بدنسازی
  • وجود زمین بازی بچه ها
  • وجود فروشگاه
  • امکان نگهبانی 24 ساعته از برج ها

15. شرایط و قیمت خرید ملک در ترکیه در مقایسه با ایران چگونه است؟

در یک مقایسه کلی می‌توان گفت که قیمت ملک در ترکیه خیلی از ایران بیشتر نیست. این تفاوت قیمت در شهرهای بزرگتر مانند استانبول و تهران نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شما با یک سرمایه اولیه مشخص می‌توانید خانه ای در سطح خانه خود در ایران بخرید.

هزینه های زندگی در ترکیه در مقایسه با تهران بیشتر است. در شرایطی که شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، خرید خانه دیگر تنها یک روش سرمایه گذاری نخواهد بود.

Mihrimah-Sultan-Camii,-Karagümrük,-Fatihİstanbul,-Turkey

16. چه نوع ملک هایی برای خرید در ترکیه وجود دارند؟

انواع املاک و مستغلاتی که برای سرمایه گذاری در ترکیه می‌توانید خریداری کنید به شرح زیر هستند.

  • واحدهای مسکونی و تجاری کلید نخورده (نوساز)
  • واحدهای مسکونی و تجاری دست دوم یا فروش مجدد
  • ویلاها، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری کلید نخورده (نوساز) در برج ها و شهرک ها
  • ویلاها، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری دست دوم (فروش مجدد) در برج ها و شهرک ها
  • مغازه ها

17. آیا حضور وکیل در این پروسه خرید اقساطی خانه در ترکیه تاثیر گذار است؟

فرآیند خرید خانه آنچنان پیچیده نیست که نیاز به مشاوره وکیل داشته باشید. اما زمانی که صحبت از خرید خانه در خارج از کشور به میان می‌آید، حضور وکیل مهاجرتی ضروری است. وکیل مهاجرتی به تمامی قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه مسلط است و از طرفی با زبان ترکی نیز آشنا است. بنابراین حضور او در تمامی پروسه خرید خانه می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

یک وکیل مهاجرتی از ابتدای امر یعنی انتخاب ملک، مذاکره با فروشنده در مورد قیمت و میزان و تعداد قسط ها، دریافت استعلامات، عقد قرارداد و انتقال سند همراه شما خواهد بود. پس ازانتقال سند نیز می‌توانید از راهنمایی های وکیل برای دریافت اقامت ترکیه استفاده کنید.

لیست هزینه خرید و اجاره آپارتمان در بهترین شهرهای ترکیه را در این فایل بخوانید.


سوالات متداول خرید اقساطی ملک در ترکیه

✅ آیا با خرید اقساطی خانه در ترکیه می‌توان اقامت دائم گرفت؟

بلافاصله پس از انجام امور مربوط به انتقال سند (عموماً پس از پرداخت آخرین قسط) می‌توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید.

✅ شرایط خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه چیست؟

خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه شرایط خاصی ندارد. تنها لازم است تا در این مورد با فروشنده بر روی تعداد قسط ها و مبلغ هر قسط به توافق برسید.

✅ آیا شرایط خرید اقساطی خانه در ترکیه با وام بانکی وجود دارد؟

بله. در برخی از موارد می‌توان برای خرید خانه به صورت اقساطی از بانک های ترکیه وام بانکی دریافت کرد.

✅ شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه با شرایط خرید اقساطی ملک چقدر زمان می‌برد؟

تنها پس از اتمام اقساط و انتقال سند می‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید. بنابراین پاسخ این سوال به میزان قسط و تعداد سال‌ های پرداخت قسط برمی‌گردد.

✅ معایب خرید ملک به صورت اقساطی در ترکیه چیست؟

اگر ملک را به صورت اقساطی خریداری کنید تا زمان اتمام اقساط امکان انتقال سند از فروشنده به خریدار وجود ندارد.

✅ آیا می‌توان در خانه ای که به صورت اقساطی خریداری شده ساکن شد؟

بله. شما پس از عقد قرارداد و تعیین میزان و تعداد قسط ها می‌توانید یک زمان را برای تخلیه خانه توسط فروشنده تعیین کنید و سپس در خانه ساکن شوید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5/5 - (8 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

در این مقاله با شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه آشنا شدید. همانطور که مطالعه کردید این روش برای کسانی که سرمایه اولیه کافی را ندارند بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه خواهد بود. عقد قرارداد خرید با جزئیات کامل مهمترین مرحله از فرآیند خرید خانه به صورت اقساطی در ترکیه است. فراموش نکنید در این مورد حتماً با وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

نقاط قوت:

امکان خرید ملک با امکانات بهتر
امکان پرداخت در قسط های 5 ساله
امکان سکونت در ملک
امکان دریافت وام بانکی

نقاط ضعف:

عدم امکان دریافت اقامت تا قبل از اتمام قسط
امکان دریافت سود برای اقساط در برخی موارد

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

6 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. حبیب گفت:

    سلام. با ۸۰۰ تومن میشه توی ترکیه خونه خرید؟ برای چند ماه زندگی کرد؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      برای خرید خانه در ترکیه نمی‌شه قیمت مشخصی تعیین کرد بدلیل نوسانات ارزی قیمت‌ها ثبات ندارند و همچنین بسته به شهر محل زندگی و منزلی که قصد دارید تهیه کنید، مبالغ مختلف خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین با کسانی که در ترکیه زندگی می‌کنند مرتبط بشید و ازشون در این مورد سوال بپرسید.

  2. مهدی قدیری گفت:

    سلام
    قصد خرید اقساطی آپارتمان در استانبول را دارم

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام دوست من روز بخیر
      باید تمامی شرایط شما برای خرید اقساطی ملک در ترکیه بررسی شود به همین دلیل بهتر است با وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت داشته باشید.

  3. آراز گفت:

    سلام با خرید اقساطی هیچ راهی برای گرفتن اقامت در همان موقع و دریافت مجوز کار نیست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما با خرید اقساطی ملک امکان اخذ اقامت موقت یک ساله را خواهید داشت.
      جهت بررسی دقیق شرایطتان می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18