100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

ثبت شرکت در قبرس اروپایی و شمالی (+✅ هزینه و تغییرات 2024)

cyprus Flag

ثبت شرکت در قبرس اروپایی و شمالی یکی از روش های مطمئن برای سرمایه گذاری در این کشور است. مالیات پایین، این کشور را به بهشت سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است. اما برای راه اندازی کسب و کار خود باید طبق قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی عمل کنید. در صورتی که برای ثبت شرکت در قبرس برنامه ریزی می‌کنید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.

  • انواع شرکت قابل تأسیس در قبرس شمالی کدامند؟
  • شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی چیست؟
  • مراحل و قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی چیست؟
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در قبرس چقدر است؟
  • مدارک لازم برای تاسیس شرکت در قبرس شمالی چیست؟

✔️ بررسی ثبت شرکت در قبرس اروپایی و شمالی

قبرس اگرچه کشور کوچکی است اما فرصت های شغلی بسیار متنوعی برای متقاضیان خارجی و شهروندان خود ایجاد کرده است. بنابراین ثبت شرکت در قبرس اروپایی یک شرایط عالی برای سرمایه گذاری خواهد بود. شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته و سپس از مراحل و قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی خواهیم گفت. یکی از مهمترین موارد برای راه اندازی شرکت در قبرس، سرمایه اولیه و تأمین هزینه های جانبی است، بنابراین باید با میزان هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی آشنا شوید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید برای راه اندازی کسب و کار خود اقدام کنید. یکی از مهمترین مواردی که در مورد ثبت شرکت در این کشور باید بررسی شود، احتمال دریافت اقامت دائم است، این موضوع در این مقاله بر اساس منابع معتبر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان لیستی از شرکت‌های فعال در قبرس اروپایی در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده‌اند. می‌توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی
st-barnabas-history-north-cyprus

1. انواع شرکت قابل تأسیس در قبرس شمالی کدامند؟

در قبرس دو نوع شرکت اصلی وجود دارد که تمامی متقاضیان داخلی و خارجی برای ثبت آن می‌توانند اقدام کنند. این دو نوع شرکت شامل شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود و شرکت سهامی عام هستند. البته انواع دیگری از شرکت ها نیز وجود دارند که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

برای راه اندازی هر کدام از این شرکت ها به سرمایه اولیه مشخصی نیاز دارید و هزینه های جانبی ثبت شرکت را نیز باید در نظر بگیرید. پس از آشنایی با انواع شرکت قابل ثبت در قبرس، از شرایط، مراحل، هزینه ها و مزایا و معایب ثبت شرکت در قبرس خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود جزو محبوب ترین انواع شرکت ها در قبرس است. اکثر سرمایه گذاران خارجی این فرم از شرکت را برای راه اندازی کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. این نوع شرکت دارای یک سرمایه سهامی است و مسئولیت اعضای آن توسط سند تأسیس به مبلغی از سهام که پرداخت کرده اند محدود خواهد شد.

شرکت با مسئولیت محدود خصوصی باید حداقل یک سهامدار داشته باشد و از طرفی نمی‌تواند بیش از 50 سهامدار نیز داشته باشد.

یک شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود نمی‌تواند سهام خود را برای خرید به مردم عرضه کند.

هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی
ledra-street-nicosia-larnaca-cyprus

شرکت سهامی خاص و عام

شرکت سهامی که به طور کلی به دو دسته اصلی شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود و شرکت سهامی عام تقسیم می‌شود از جمله متداول ترین انواع شرکت در قبرس است. به طور کلی برای خارجیانی که مایل به تاسیس شرکت در قبرس هستند محدودیتی وجود نخواهد داشت. اما توجه داشته باشید که طبق قوانین قبرس تنها وکلای داری مجوز از کانون وکلای قبرس با ارائه دهندگان خدمات در ارتباط بوده و مجاز به درخواست برای ثبت نام شرکت هستند.

دفتر شعبه

شرکت های خارجی فعال در قبرس می‌توانند بدون نیاز به عضویت به عنوان یک دفتر شعبه فعالیت کنند. بیشتر شرکت های خارجی برای توسعه بازار خود شعبه ای در قبرس افتتاح می‌کنند و مجاز به این کار نیز هستند. بنابراین شما می‌توانید با شرکت اصلی مذاکره کرده و دفتر یکی از شعبات آن ها را در قبرس راه اندازی کنید.

نمایندگی

دفتر نمایندگی آسانترین و کم هزینه ترین نوع ساختار سرمایه گذاری خارجی از طریق راه اندازی یک کسب و کار در قبرس است. این روش به سرمایه اولیه ثبت شده نیازی ندارد. کلیه فعالیت های دفتر نمایندگی زیر نظر شرکت مادر انجام شده و شما به عنوان نماینده آن شرکت صرفاً وظیفه بازاریابی و فروش در قبرس را بر عهده خواهید داشت.

در ادامه مقاله به بررسی کامل هزینه های ثبت شرکت در قبرس می‌پردازیم، بنابراین برای آشنایی کامل با هزینه ها، شرایط و مراحل ثبت شرکت با ما همراه باشید.

قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی
turquois-sea-old-harbour-kyrenia-north-cyprus
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی چیست؟

قبرس یکی از کمترین نرخ های مالیات را در کل اتحادیه اروپا دارد که حدود 12.5% است. این موضوع شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی را بسیار مساعد کرده است. به دلیل رژیم مالیاتی مطلوب، قبرس دروازه ورود به بازار مشترک اروپا است. طبق قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی که یکی از مهمترین شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی در آن سرمایه اولیه است، هر متقاضی خارجی می‌تواند در این کشور برای تاسیس شرکت در قبرس اقدام کند.

از دیگر شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی، که به نوعی جزو قوانین ثبت شرکت در قبرس نیز هست، سود سهام دریافتی توسط شرکت های قبرسی از کلیه مالیات ها معاف هستند. این موضوع به استثنای سود سهام خارجی است که برای اهداف مالیاتی برای شرکت های پرداخت کننده کسر خواهد شد.

3. مراحل و قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی چیست؟

مراحل و قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  • نام شرکت را انتخاب کنید. برای انتخاب نام مناسب باید طبق قوانین و ضوابط ثبت شرکت ها عمل کنید. برای انتخاب نام مناسب می‌توانید به صورت آنلاین نام های پیشنهادی را بررسی کنید.
  • اساسنامه و مستندات قانونی را تهیه کنید. اعضای شرکت و سهام و میزان مسئولیت هر فرد را مشخص کنید.
  • فرم درخواست ثبت شرکت را تکمیل کرده و با کمک یک وکیل مهاجرتی آن را به درستی بررسی کنید تا شامل اطلاعات صحیح و قانونی باشد.
  • شرکت را در اداره ثبت، ثبت کرده و هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی که در ادامه به آن می‌پردازیم را پرداخت کنید.
  • آدرس دقیق شرکت را برای ثبت مشخص کنید.
  • حساب بانکی افتتاح کرده و سرمایه شرکت را به آن منتقل کنید.
  • از اداره مالیات، کد مالیاتی دریافت کنید.
  • از اداره بیمه، کد بیمه دریافت کنید.
  • برای انجام امور اداری یک منشی و برای انجام امور مالی یک حسابدار استخدام کنید.
castle-history-kyrenia-north-cyprus

4. مدارک لازم برای تاسیس شرکت در قبرس شمالی چیست؟

مدارک از جمله مهمترین بخش از شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی هستند. طبق قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی، باید کلیه مدارک رسمی، معتبر و صحیح باشند.

  • پاسپورت معتبر و دیگر مدارک هویتی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی برای اثبات سرمایه اولیه مورد نیاز
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی
  • تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
  • بیزنس پلان یا طرح تجاری

5. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در قبرس چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار در قبرس، 25.000 یورو است. با این سرمایه می‌توانید یک شرکت با مسئولیت محدود راه اندازی کنید.

اما اگر مایل به فعالیت در حوزه صادرات و واردات هستید برای راه اندازی شرکت به 171.000 یورو سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

بنابراین نوع شرکتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند میزان سرمایه اولیه لازم برای راه اندازی را مشخص کند. مبالغی که در فوق به آن ها اشاره شد، تنها شامل سرمایه اولیه بوده و هزینه های ثبت شرکت در قبرس، هزینه جدایی خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که با احتساب سرمایه اولیه 171.000 یورویی و هزینه های جانبی ثبت و راه اندازی شرکت، به 250.000 یورو سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

اگر این مبلغ برایتان بالا است، می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت فکر کنید. به عنوان مثال شما با ثبت شرکت در مجارستان با کمترین میزان سرمایه می‌توانید به ثبت شرکت در اروپا بپردازید. فراموش نکنید روند ثبت شرکت در مجارستان نیز بدون دردسر و سریع پیش می‌رود.

Paphos,-Cyprus

6. هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی اولین چالشی است که هر سرمایه گذاری با آن روبرو می‌شود. به طور کلی هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی یا هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی به چند دسته کلی زیر تقسیم می‌شود.

هزینه ثبت نام یا راه اندازی

مهمترین هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی و شمالی که فقط یکبار آن را پرداخت می‌کنید، هزینه ثبت یا ایجاد شرکت است. توجه داشته باشید که در برخی موارد ارائه دهندگان خدمات، خدماتی با قیمت کمتر از 500 یورو را در ابتدا پیشنهاد می‌دهند اما سپس هزینه های اضافی دیگری برای تهیه اسناد اولیه و … دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید شرکت های قبرسی از 1200 یورو تا 3000 یورو را نیز پیدا کنید. اما این قیمت به خدمات ارائه شده بستگی دارد. شرکت های حقوقی بزرگ معمولاً هزینه راه اندازی را تا 4000 یورو نیز در نظر می‌گیرند. این در حالی است که شرکت های کوچکتر، نیمی از این مبلغ را دریافت می‌کنند.

هزینه های سالانه

هزینه های سالانه شرکت شامل هزینه خدمات و ثبت دفتر است. منظور از هزینه خدمات هزینه وکیل یا حسابدار است از طرفی هر شرکتی در قبرس باید یک دفتر ثبت شده در قبرس تعیین کرده و یک دبیر نیز داشته باشد. هزینه سالانه شامل هزینه دبیر نیز خواهد شد.

علاوه بر این، یک شرکت قبرسی باید یک منشی نیز داشته باشد که معمولاً به عنوان وکیلی است که در شرکت فعالیت دارد. علت انتخاب یک وکیل به جای منشی، انجام راحت کلیه امور است. زیرا وکیل به عنوان منشی می‌تواند هر گونه فرم یا درخواستی را برای ثبت شرکت ها آماده و امضا کند. بنابراین هزینه سالانه می‌تواند به عنوان هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی یا هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی در نظر گرفته شود.

هزینه حسابداری و حسابرسی

هزینه حسابداری و حسابرسی متفاوت از یکدیگر بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

  • تعداد معاملات انجام شده در شرکت در ماه / سال
  • وسعت و بزرگی شرکت و نیاز آن به حسابداری و حسابرسی

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی در قبرس را می‌توان به صورت زیر تخمین زد:

  • هزینه زندگی یک فرد تنها: 857.7 یورو در ماه
  • هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره: 3010.8 یورو در ماه
othello-tower-heritage-site-north-cypru

یک شرکت قبرسی باید در اداره درآمد داخلی ثبت نام کرده و شماره مالیات دریافت کند. این مورد یکی از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی یا شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی است. از آن پس هر ساله باید حساب های شرکت حسابرسی و در صورت لزوم مالیات به دولت پرداخت شود.

برخی از شرکت ها نیز در بخش مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و شماره مالیات دریافت می‌کنند. در چنین شرایطی شرکت موظف است هر سه ماه اظهارنامه ای برای مالیات بر ارزش افزوده ارائه دهد. این موضوع یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی و جزو عمده ترین هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی به صورت سالانه خواهد بود.

هزینه های حسابداری / حسابرسی از 1200 یورو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده در سال شروع شده و بسته به نوع شرکت افزایش می‌یابد.

هزینه های سالانه قابل پرداخت به ثبت شرکت ها

هر سال یک شرکت باید اظهارنامه سالانه را به ثبت شرکت ها ارائه دهد. این گزارش نشان دهنده تغییرات و اتفاقاتی است که در طول سال در شرکت رخ داده است که می‌تواند شامل تغییرات سهامداران، تغییرات سرمایه و مدیران و … باشد.

هزینه تمبر برای اظهارنامه سالانه ثبت شرکت ها، حدود 100 یورو است.

مالیات ویژه دولت

کلیه شرکت های قبرس باید تا 30 ژوئن هر سال مالیات ویژه دولت را پرداخت کنند. مقدار این مالیات می‌تواند از 350 یورو شروع شود. برای گروپ کمپانی ها، کل مبلغ قابل پرداخت 20.000 یورو است که باید به همان اندازه بین شرکت ها تقسیم شود.

برای ارسال دیرهنگام ، ظرف 2 ماه، 10% جریمه و برای 5 ماه حدود 30% جریمه در نظر گرفته می‌شود.

اگر شرکتی در بازه زمانی مشخص شده مالیات سالانه خود را پرداخت نکند، ثبت شرکت طبق ماده 327 قانون شرکت ها حق حذف نام شرکت را از ثبت خواهد داشت. تا 2 سال پس از این امر، هزینه بازگرداندن شرکت 500 یورو خواهد بود و پس از 2 سال نیز هزینه به 750 یورو افزایش پیدا می‌کند.

مالیات ویژه دولت از جمله مهمترین هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی است. این موضوع یکی از قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی بوده و باید رعایت شود، در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد بود.

همان طور که دیدید ثبت شرکت در قبرس اروپایی دارای قوانین و هزینه های مختلفی است. بنابراین اگر می‌خواهید در این زمینه موفق عمل کنید باید هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی را پرداخت کرده و طبق قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی عمل کنید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که یکی از مهمترین بخش های شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی، پرداخت هزینه های حسابداری و مالیات است.

Kourion
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی و دریافت اقامت چیست؟

با تاسیس شرکت در قبرس و راه اندازی کسب و کار خود در این کشور نمی‌توانید اقامت دائم و تابعیت قبرس را دریافت کنید.

این روش مهاجرتی تنها یک روش سرمایه گذاری در قبرس بوده و بنابراین اگر به دنبال اخذ اقامت قبرس هستید باید از روش های دیگری اقدام کنید.

از جمله روش های سرمایه گذاری در قبرس اروپایی و شمالی که منجر به دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور می‌شود، خرید ملک است.

8. مزایا و معایب ثبت شرکت در قبرس چیست؟

قبرس کشور کوچکی است اما شرایط بسیار مساعدی را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. همین موضوع باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد محبوب برای ثبت شرکت و خرید ملک باشد.

مزایای ثبت شرکت در قبرس

  • قبرس عضو اتحادیه اروپا است و در نتیجه می‌توانید به عنوان یک سرمایه گذار با کلیه کشورهای اتحادیه اروپا تجارت کنید.
  • نرخ مالیات در قبرس پایین ترین میزان در میان کشورهای اروپایی است و همین امر بستر مناسبی را برای پیشرفت و رشد هر چه بیشتر شرکت ها فراهم کرده است.
  • قبرس شرایط اقتصادی خوبی داشته و نرخ رشد اقتصادی در آن نزدیک به 2.8% است.
  • نرخ تورم در کشور قبرس 2.4% بوده که نشان دهنده رشد اقتصادی خوب و زیرساخت های عالی در بخش های مختلف این کشور است.
  • نرخ بیکاری در قبرس زیر 6.4% است و این امر نشان دهنده وجود بازار کار فعال در این کشور است. بنابراین می‌توانید به راحتی برای کسب و کار خود، نیرو استخدام کنید.
  • هزینه ثبت شرکت در قبرس پایین است و در نتیجه برای راه اندازی کسب و کار خود به سرمایه اولیه هنگفتی نیاز نخواهید داشت.

در این فایل می‌توانید با لیست برخی شرکت های فعال در قبرس آشنا شوید.

معایب ثبت شرکت در قبرس

  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در قبرس بالا بوده و در نتیجه ممکن است همه سرمایه گذاران توانایی ارائه مدار تمکن مالی برای ثبت شرکت را نداشته باشند.
  • از طریق ثبت شرکت نمی‌توانید اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت کشور قبرس را دریافت کنید. بنابراین این روش تنها یک شیوه سرمایه گذاری خواهد بود.
  • قبرس عضو حوزه شینگن نیست و در نتیجه نمی‌توانید از مزایای عضویت در این حوزه بهره مند شوید.
  • بین قبرس شمالی و جنوبی تنش هایی وجود دارد که گاهی ریسک سرمایه گذاری در این کشور را افزایش می‌دهد.

سوالات متداول ثبت شرکت در قبرس اروپایی

✅ هزینه ثبت شرکت در قبرس اروپایی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در قبرس شمالی و اروپایی به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها هزینه تمبر، هزینه حسابداری و حسابرسی سالانه و هزینه مالیات ویژه دولت است.

✅ آیا با ثبت شرکت در قبرس اروپایی می‌توان اقامت دائم گرفت؟

خیر. با ثبت شرکت در قبرس نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

✅ کدام روش مهاجرتی بهترین انتخاب برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی است؟

با توجه به اینکه ثبت شرکت در قبرس تنها یک شیوه مهاجرتی بوده و به اقامت دائم منجر نمی‌شود، در حال حاضر بهترین شیوه مهاجرتی که به تابعیت قبرس می‌انجامد، خرید ملک در این کشور است.

✅ حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در قبرس چقدر است؟

بر اساس شرایط ثبت شرکت در قبرس اروپایی، متقاضیان به حداقل سرمایه ای معادل 65.000 یورو نیاز دارند.

✅ هزینه های ثبت شرکت در قبرس چقدر است؟

به طور کلی هزینه های ثبت شرکت در قبرس 1.000 یورو خواهد بود که شامل هزینه ثبت شرکت، هزینه تمبر و … است.

این مقاله چقدر مفید بود؟

3.4/5 - (5 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

ثبت شرکت در هر کشور اروپایی می‌تواند نقاط قوت و نقاط ضعف مخصوص به خود را داشته باشد. به عنوان یک سرمایه گذار باید تمامی جوانب امر را بررسی کرده و سپس قدم در این راه بگذارید. ثبت شرکت در قبرس شمالی یکی از روش های سرمایه گذاری در کشوری کوچک اما دارای اقتصادی رو به رشد است. در این مقاله با مزایا و معایب ثبت شرکت در قبرس آشنا شدید و در ادامه به صورت کوتاه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نقاط قوت:
امکان تجارت با کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
نرخ پایین مالیات

نقاط ضعف:
عدم عضویت قبرس در حوزه شینگن
عدم امکان دریافت اقامت دائم با ثبت شرکت

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان