تحصیل کارشناسی در لهستان ✅ (+ شرایط پذیرش 2024)

تحصیل کارشناسی در لهستان ✅ (+ شرایط پذیرش 2024)

تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان آرزوی دانشجویان بسیاری است و فرصتی است که اجازه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و زندگی در این کشور را با کمترین هزینه فراهم می‌کند. ما در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم، پس اگر شما هم آرزوی مهاجرت به لهستان را در سر می‌پرورانید، با ما همراه باشید.

  • شرایط پذیرش تحصیلی از دانشگاه برای تحصیل کارشناسی در لهستان چیست؟
  • امکان تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی در لهستان در کدام دانشگاه‌ها امکان پذیر است؟
  • تحصیل کارشناسی در لهستان چقدر طول می‌کشد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی لهستان چیست؟
  • بورسیه تحصیلی در لهستان به چه صورت است؟

✔️ بررسی شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان

هزینه و شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان و مزایا و معایب تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان موضوعی است که در این مقاله به طور کامل به آن می‌پردازیم و به هر آنچه نیاز داشته باشید، بر اساس معتبرترین منابع پاسخ می‌دهیم.

لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا و مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. شما باید به سرعت در زندگی علمی‌ و اجتماعی لهستان ادغام شوید‌، زیرا شما تنها دانشجوی خارجی نخواهید بود و بیش از 65000 دانشجوی بین المللی سالانه برای تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان اقدام می‌کنند. شما فرصت‌های زیادی برای گپ زدن‌، کشف فرهنگ‌های دیگر و تفریح ​​در مهمانی‌های محلی خواهید داشت. (هزینه تحصیل در لهستان و اقامت مقرون به صرفه آن، شرایط خوبی را برای شما فراهم کرده است).

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل کارشناسی در لهستان
Warsaw,-Poland

1. تحصیل کارشناسی در لهستان چقدر طول می‌کشد؟

بیشتر دوره‌های لیسانس 3 سال طول می‌کشد‌، البته استثنائاتی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی از برنامه‌های پزشکی‌ و مهندسی ممکن است بین 4 تا 6 سال زمان ببرند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. رشته‌های محبوب متقاضیان تحصیل کارشناسی در لهستان چیست؟

از بین دوره‌های مختلف دانشگاهی موجود در لهستان‌، این موارد از محبوب ترین‌ها در بین دانشجویان بین المللی است که هزینه تحصیل در لهستان در هر یک از این رشته‌ها متفاوت می‌باشد:

  1. فناوری اطلاعات
  2. بازرگانی
  3. علوم اجتماعی
  4. حقوق
  5. مهندسی

3. تحصیل به زبان انگلیسی در کدام دانشگاه‌های لهستان امکانپذیر است؟

در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در لهستان در دانشگاه‌های زیر با تعرفه‌های متفاوتی محاسبه می‌شود.

سایت دانشگاه نام دانشگاه رتبه QS
University of Warsaw دانشگاه ورشو 262
Jagiellonian University دانشگاه جاگلونی 304
Warsaw University of Technology دانشگاه صنعتی ورشو 571
Adam Mickiewicz University, Poznań دانشگاه آدام میکیویچ، پوزنا 731-740
AGH University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت AGH 901-950

4. شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان چگونه است؟

پذیرش جهت تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان توسط موسسات آموزش عالی(HEI ) انجام می‌شود و داوطلبان مستقیماً به موسسه مورد نظر خود مراجعه می‌کنند. بهتر است قبل از شروع دوره با دفتر روابط بین الملل دانشگاه تماس بگیرید تا از تمام جزئیات لازم در مورد روش‌های درخواست و سایر اطلاعات مهم مطلع شوید.

شرایط عمومی‌‌برای پذیرش در دوره‌های تحصیلی ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی در لهستان‌، برای هر دو دانشگاه عالی و غیر دانشگاهی یکسان است. داوطلب باید دارای یک گواهینامه تحصیلات تکمیلی (گواهی Matura) یا سند معادل دیگری باشد که گواهی می‌دهد که دارنده واجد شرایط پذیرش در آموزش عالی در کشوری است که در آن دوره متوسطه را گذرانده است.

Main-Market-Square-in-Krakow,-Poland.

دسترسی به مطالعات کارشناسی

دسترسی به تحصیل کارشناسی در لهستان، منجر به کسب عنوان حرفه‌ای لیسانس یا مهندس برای دارندگان مدرک دبیرستان آزاد است. گواهینامه (گواهی Matura ) یا معادل آن به دارنده، حق ثبت نام در چنین برنامه‌هایی را می‌دهد. امتحانات ورودی اضافی ممکن است توسط HEI فقط درصورت ارزیابی دانش یا مهارت‌هایی که توسط آزمون ماتوره ارزیابی نشده‌اند یا متقاضی دارای گواهینامه متوسطه اخذ شده در خارج از کشور، انجام شود.

5. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی لهستان چیست؟

اگر قصد تحصیل لیسانس در لهستان دارید، باید شرایط تحصیل کارشناسی و مزایا و معایب تحصیل در لهستان آشنایی داشته باشید. اولین گام اساسی برای هر دانش آموز بالقوه‌ای که می‌خواهد در لهستان تحصیل کند این است که شما باید حداقل از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشید‌، که به شما امکان می‌دهد تحصیلات بیشتر را در سطح علمی‌‌ادامه دهید.

ثانیا‌، شما باید در طول دوره تحصیل خود اجازه اقامت قانونی در لهستان را بگیرید. سرانجام‌، بسته به زبان مورد نظر خود برای تحصیل‌، باید مدرکی برای تسلط بر زبان ارائه دهید که دانش دقیق شما از این زبان‌، اعم از انگلیسی یا لهستانی را نشان دهد.

مدرک دیپلم برای تحصیل کارشناسی در لهستان

برای تحصیل کارشناسی در لهستان، شما باید تحصیلات متوسطه را به پایان برسانید و گواهی پایان تحصیل را تأیید کنید که واجد شرایط درخواست دانشگاه هستید. داشتن امتحانات بیشتر گواهینامه مانند دوره لیسانس بین المللی یا لیسانس انگلیسی‌، شما را واجد شرایط می‌کند تا آزادانه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه لهستان اقدام کنید.

اگر‌، شما فقط دارای مدرک تحصیلی معادل کشور خود هستید‌، این سند باید به طور قانونی در یکی از ایستگاه‌های دیپلماتیک لهستان یا یک موسسه مناسب دیگر شناخته شود. قانونی بودن به این معنی است که گواهینامه شما مطابق با قانون کشوری است که در آن صادر شده است.

پس از آن‌، شما باید مطابقت آن را با قوانین لهستان تأیید کنید. به این فرآیند اعطای به رسمیت شناختن مدرک از یک موسسه دانشگاهی خارجی‌ گفته می‌شود. به همین ترتیب‌، برای اینکه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شوید‌، باید مدرک کارشناسی را از یک موسسه لهستانی یا معادل خارج از کشور ارائه دهید که در لهستان نیز شناخته شده است. شما موظف هستید تا پایان دوره اول‌، شناسنامه مدرك خارجی خود را به یك دانشگاه لهستان ارائه دهید.

ویزای دانشجویی لهستان

روش‌های درخواست ویزای دانشجویی بسته به کشوری که از آن می‌روید متفاوت است اما در نگاهی کلی شما باید با مدارک لازم برای دریافت ویزا به سفارت لهستان در کشور محل زندگی خود مراجعه کنید.

دریافت ویزای دانشجویی لهستان ممکن است با مصاحبه در سفارت همراه باشد.

Poland

بهداشت و امنیت

اگر تصمیم به تحصیل لیسانس در لهستان دارید‌، باید گواهی سلامت شما را دکتر تأیید کند که می‌توانید آزادانه در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهید. علاوه بر این‌، شما باید در طول کل اقامت خود در لهستان بیمه شوید. خدمات درمانی در لهستان برای عموم آزاد نیست و بنابراین باید در صورت بیماری یا حادثه بیمه نامه داشته باشید.

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید و کارت بیمه سلامت اروپا دارید‌، می‌توانید از خدمات بهداشتی لهستان به صورت رایگان بهره مند شوید. اگر چنین کارتی ندارید‌، می‌توانید بیمه درمانی را در صندوق بهداشت ملی (Narodowy Fundusz Zdrowia)  با حدود 40 PLN در ماه خریداری کنید.

بر اساس توافق نامه دو جانبه کشور‌، شهروندان انگلیس‌، سوئد و اسلواکی می‌توانند از خدمات بهداشتی لهستان به طور رایگان استفاده کنند‌، در حالی که دانشجویان چک می‌توانند از آن در موارد اضطراری یا بیماری ناگهانی استفاده کنند.

مدرک زبان برای تحصیل لیسانس در لهستان

شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان تا حد خوبی به سطح زبان شما بستگی دارد. برای شروع تحصیل کارشناسی در لهستان لازم نیست که به زبان لهستانی مسلط باشید. دانش انگلیسی‌، فرانسوی یا آلمانی کافی است. برای ثبت نام در یک دوره مشخص‌، باید سندی را برای تأیید دانش خود از یک زبان خارجی در سطح کافی برای شرکت در کلاس‌ها ارائه دهید.

طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها‌، شما باید یکی از گواهینامه‌های زیر را داشته باشید:

  • برای تحصیل به زبان انگلیسی‌: FCE‌ یا CAE یا CPE
  • برای تحصیل به زبان فرانسوی: DEFL B2
  • برای تحصیل به زبان آلمانی: Zertificat Deutsch Plus 3

برخی از دانشگاه‌ها به دلیل انجام آزمون‌های زبان خود به عنوان بخشی از روش پذیرش‌، به گواهینامه نیاز ندارند.

6. مدارک لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل کارشناسی در لهستان چیست؟

  1. فرم درخواست ویزای پر شده
  2. پاسپورت معتبر
  3. نامه رسمی‌پذیرش به دانشگاهی در لهستان
  4. یک رزومه کوتاه
  5. گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی شما
  6. شواهدی از مهارت در زبانی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید
  7. تأیید داشتن بودجه برای تحصیل و زندگی در لهستان
  8. بیمه سلامت
  9. عکس گذرنامه
  10. اجازه اقامت

از موارد دیگری که در شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان باید محقق شود؛ قانونی بودن اقامت خود در قلمرو جمهوری لهستان است. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید و می‌خواهید بیش از سه ماه در لهستان اقامت داشته باشید‌، باید اقامت خود را در این کشور ثبت کنید.

اگر شهروندی غیر از اتحادیه اروپا هستید‌، باید قبل از ورود به لهستان از یک کنسولگری لهستان در کشور خود ویزا بگیرید. پس از ورود به لهستان‌، برای طولانی شدن مدت اقامت خود‌، باید برای کارت اقامت موقت‌ 45 روز قبل از انقضا ویزا درخواست دهید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. تقویم تحصیلی کارشناسی در لهستان به چه صورت است؟

سال تحصیلی در لهستان به دو ترم 15 هفته‌ای تقسیم می‌شود‌، ترم زمستان و تابستان.

ترم زمستان در ماه اکتبر شروع می‌شود و در اواسط فوریه پایان می‌یابد‌، به همراه تعطیلات حدود 10 روز برای تعطیلات کریسمس. جلسات امتحان معمولاً دو یا سه هفته طول می‌کشد که از ژانویه آغاز می‌شود.

ترم تابستان از اواسط ماه فوریه آغاز می‌شود و در ژوئن به پایان می‌رسد‌، با یک هفته تعطیلات برای عید پاک.تعطیلات تابستانی از اوایل ژوئیه تا پایان سپتامبر به مدت سه ماه طول می‌کشد‌، اما فقط برای دانشجویانی که تمام آزمون‌ها را در جلسه امتحان تابستان گذرانده اند (دو یا سه هفته در ماه ژوئن).

هزینه تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی
Warsaw,-Poland

8. آیا تحصیل کارشناسی در لهستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بیش از 400 دانشگاه و کالج در لهستان وجود دارد که سالانه حدود 1.5 میلیون دانشجو را پذیرا هستند. این کشور با داشتن تاریخچه‌ای غنی و مدارک دانشگاهی با کیفیت بالا که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود‌، کشوری ارزان قیمت در اروپا جهت تحصیل کارشناسی در لهستان شناخته شده است.

 9. مدرک زبان برای تحصیل کارشناسی در لهستان چه سطحی باید داشته باشد؟

لهستان یک انتخاب عالی برای جوانانی است که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. در سال تحصیلی 2017/2018‌، حدود 72000 دانش آموز خارجی به دانشگاه‌های آنجا رفتند. همچنین در سال‌های گذشته دارای رشد اقتصادی مداوم بوده است‌ و علاوه‌ بر هزینه تحصل کارشناسی در لهستان سایر هزینه‌های زندگی نیز زندگی در آنجا کم است.

اگر می‌خواهید در یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ثبت نام کنید‌، باید در بسیاری از دانشگاه‌ها حداقل نمره 5.5 آیلتس یا در برخی از آن‌ها 6 و 6.5 داشته باشید.

10. سیستم پذیرش تحصیل کارشناسی در دانشگاه‌های لهستان

هر دانشگاه در لهستان دارای سیستم پذیرش خاص خود در وب سایت خود است که به دانشجویان آینده امکان می‌دهد برای برنامه‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در لهستان درخواست داده و ثبت نام کنند. بنابراین‌، هنگامی‌که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید‌، می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید و مدارک خود را در آنجا ارسال کنید.

در اینجا اسنادی آورده شده است که ممکن است لازم باشد در طول تحصیل در لهستان ارائه دهید:

  1. اسکن دیپلم (دبیرستان یا لیسانس)
  2. متن سوابق دوره‌های قبلی شما
  3. اسکن گذرنامه و  یا شناسنامه شما
  4. CV شما
  5. نمرات تست
  6. مدارک بورسیه یا بودجه
  7. توصیه نامه‌ها (2 یا 3)
  8. نمونه کارها
هزینه تحصیل در لهستان
Warsaw-Old-Town,-Warsaw,-Poland

11. چه راه‌هایی برای اطمینان از صلاحیت برای تحصیل کارشناسی در لهستان وجود دارد؟

دوره‌های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره‌ها دانشجویان متقاضی تحصیل کارشناسی در لهستان را قادر می‌سازد تا قبل از شروع دوره کارشناسی یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی خود‌، یک دوره آموزشی اضافی داشته باشند. یک برنامه قبل از کارشناسی و  یا هر دوره پایه یا دوره دیگری به شما امکان می‌دهد که به طور آزمایشی دوره تحصیلات انتخابی خود را قبل از تحصیل امتحان کنید.

انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی انگلیسی زبان بهبود ببخشید

اگر قصد تحصیل کارشناسی در لهستان دارید باید ثابت کنید که مهارت‌های زبان شما برای شرکت در کلاس‌ها و درک سخنرانی‌ها به اندازه کافی خوب است. این دوره‌ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون‌های انگلیسی زبان مورد نیاز دانشگاه‌ها آماده می‌کنند و به شما در کاهش و بهبود هزینه و شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان کمک می‌کند.

آزمون‌های انگلیسی زبان

برای تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان، باید اثبات مهارت زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. گواهینامه‌هایی که به طور کلی توسط دانشگاه‌های لهستان پذیرفته می‌شوند:

  1. PTE Academic
  2. TOEFL iBT
  3. آیلتس آکادمیک
  4. مهارت C1 پیشرفته یا C2

12. شرایط کار در حین تحصیل کارشناسی در لهستان چگونه است؟

از مزایا و معایب تحصیل در لهستان می‌توان به امکان داشتن کار برای دانشجویان اشاره کرد که این امر از جهاتی مزیت و از جهاتی دیگر عیب محسوب می‌شود.

دانشجویان تمام وقت که اجازه اقامت موقت برای تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان را دریافت کرده اند‌، حق این را دارند که به صورت نیمه وقت در زمان تحصیل و تمام وقت در زمان تعطیلات تابستان کار کنند.

کار تمام وقت برای کل دوره تحصیل، برای دارندگان کارت اقامت تحصیلی مجاز است. بنابراین از جمله مزایای لهستان این است که می‌توانید هزینه تحصیل در لهستان را با انجام کارهای پاره وقت جبران کنید.

بنابراین‌، اگر فردی شغل خود را تغییر دهد‌، باید مجوز جدیدی دریافت کند. تعداد زیادی از شرکت‌ها دوره کارآموزی با پرداخت هزینه برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

این فرصت خوبی برای به دست آوردن تجربه لازم است و همچنین‌، اگر دانشجویی موفق به اثبات خود شد‌، پیشنهاد همکاری بیشتر دریافت می‌کند. بعضی از دانشگاه‌ها مراکز شغلی دارند که به دانشجویان در یافتن کار و تمرین کمک می‌کنند که این امر به کاهش و بهبود هزینه و شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان کمک می‌کند.

13. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل کارشناسی در لهستان برای شهروندان لهستانی رایگان است. اگر شما هم می‌خواهید به صورت رایگان تحصیل کنید‌، باید در همان امتحانات ورودی دانشجویان لهستانی شرکت کنید و دوره‌ای را که به زبان لهستانی تدریس می‌شود‌، بخوانید.

اگر نتوانید این معیارها را برآورده کنید‌، از شما شهریه دریافت می‌شود. در یک موسسه عمومی‌ انتظار داشته باشید که بین 500 تا 6000 یورو در سال بپردازید هر چند که هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی‌ بیشتر از بازه مذکور خواهد بود و ممکن است به 10,000 یورو درسال نیز برسد.

تعداد بورسیه های تحصیلی لهستان برای دانشجویان بین المللی خیلی متنوع نیست. با این حال‌، ممکن است ارزش بررسی با موسسه مورد نظر خود را داشته باشد‌، زیرا آن‌ها ممکن است بودجه را ارائه دهند.

توجه داشته باشید که تحصیل در رشته هایی مانند MBA، پزشکی و دندانپزشکی در لهستان، هزینه های بیشتری به عنوان شهریه نسبت به سایر رشته ها دارند و ممکن است به 15000 یورو در سال نیز برسند.

Warszawa

14. هزینه‌های زندگی برای تحصیل کارشناسی در لهستان چقدر است؟

از جمله هزینه و شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان که می‌تواند یک دغدغه برای دانشجویان باشد هزینه‌های مربوط به مسکن و روزمره زندگی است؛ که به محل انتخاب و سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت؛ که به طرز حیرت انگیزی پایین و در واقع پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینه یک مکان در خوابگاه دانشجویی برای یک اتاق مشترک ممکن است ماهانه کمتر از 100 یورو باشد.

به طور کلی‌، اینکه هزینه زندگی در لهستان چقدر باشد به نوع عادت‌های شما بستگی دارد، ممکن است کمتر از 800 یورو در ماه هزینه داشته باشید. توصیه می‌شود حداقل 717 یورو در هر ماه برای هزینه‌های زندگی در لهستان در نظر بگیرید.

به طور میانگین هزینه زندگی در لهستان را مبلغی بین 700 تا 800 یورو در ماه تخمین می زنند.

هزینه اسکان دانشجویی

اگر زندگی در محل اقامت دانشگاه را انتخاب کنید این ارزان‌تر از زندگی در یک آپارتمان اجاره‌ای است. برای کمک به هزینه‌های زندگی خود‌، ممکن است بتوانید شغل نیمه وقت بگیرید. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید‌، می‌توانید به راحتی کار کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید‌، در صورت تمایل به کار‌، کارفرمای شما نیاز به درخواست مجوز کار دارد. برای تأمین مالی تحصیلات خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی نباید به شغل متکی باشید.

هزینه بیمه دانشجویی

از جمله هزینه و شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان که می‌تواند یکی از موضوعات مهم برای کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باشد؛ مسئله بیمه و خدمات درمانی است. اگر دارای EHIC هستید‌، نیازی به خرید بیمه درمانی نخواهید داشت و با ارائه آن، می‌توانید همانند شهروندان لهستانی‌، مراقبت‌های بهداشتی را به صورت رایگان دریافت کنید.

اگر اهل کشور اتحادیه اروپا هستید و EHIC ندارید‌ باید قبل از رفتن به لهستان برای آن درخواست کنید. کشورهایی مانند انگلستان‌، سوئد و اسلواکی نیز با دولت لهستان توافق کرده اند که شهروندان آنها می‌توانند به خدمات بهداشتی رایگان در کشور دسترسی پیدا کنند اما اگر اهل کشور دیگری هستید‌، باید بیمه درمانی خریداری کنید که برای اقامت شما در لهستان معتبر باشد.

این کار می‌تواند قبل از ترک کشور خود یا به محض ورود به لهستان انجام شود.

جزئیات هزینه‌های زندگی دانشجویی جهت تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان به صورت ماهانه

هزینه (یورو) هزینه (زلوتی) مخارج
60-150 288-721 اجاره خوابگاه دانشجویی
27.56 (در ماه) 119 (در ماه) حمل و نقل عمومی
13.47 58.16 تلفن و اینترنت
0.56-10.17 2.43-43.91 خواروبار
6.49-30.47 28.00-131.55 تفریح

برخی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم برای تحصیل کارشناسی در لهستان

مزایا و معایب تحصیل در لهستان در هریک از دانشگاه‌های زیر بستگی به انتظارات و خواسته شما از دانشگاه دارد.

  • Adam Mickiewicz University, Poznan (UAM)
  • AGH University of Science and Technology
  • Cracow University of Technology
  • Gdansk University of Technology
  • Jagiellonian University
  • Lodz University of Technology
  • Nicolaus Copernicus University
  • Polish Academy of Sciences (صرفا در رشته های مهندسی شیمی و مواد، فیزیک، ریاضیات و علوم زیستی)
  • Poznan University of Technology
  • Silesian University of Technology

15. مزایا و معایب تحصیل در لهستان

مزایا و معایب تحصیل در لهستان موضوع بسیار مهمی است که حتما باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید تا بتوانید درست‌ترین تصمیم را درباره تحصیل در مقطع کارشناسی در لهستان بگیرید.در ادامه بطور کامل درباره مزایا و معایب تحصیل در لهستان می‌پردازیم.

مزایای تحصیل کارشناسی در لهستان

مزایا و معایب تحصیل در لهستان موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که این کشور همانند هر جای دیگری مزایا و معایبی دارد که افراد بر اساس معیارهای خود دست به انتخاب می‌زنند.

دلایل زیادی برای تحصیل کارشناسی در لهستان وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

سنت

سنت تحصیلات آکادمیک لهستان به 1364 برمی‌گردد زمانی که پادشاه کازیمیر بزرگ آکادمی‌کراکوف را تاسیس کرد‌ و امروزه به عنوان دانشگاه جاگلونی شناخته می‌شود. آکادمی‌کراکوف که یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های جهان است و بعد از پراگ دومین دانشگاه در اروپای مرکزی بود.

مدرنیته

امروزه‌، سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال توسعه است. لهستان از نظر تعداد افراد ثبت نام شده برای تحصیل کارشناسی در لهستان مقام چهارم اروپا (پس از انگلستان‌، آلمان و فرانسه) را دارد. جمعیت دانش آموزان در بیش از 400 مدرسه و دانشگاه تقریباً یک و نیم میلیون نفر است. هر ساله تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه‌ها و کالج‌ها آغاز می‌کنند. هر ساله دانشگاه‌های لهستان بیش از 200 نوع تحصیلات با کیفیت بالا را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از حوزه آموزش عالی اروپا ارائه می‌دهند. اکثر مدارس دوره‌هایی به زبان‌های خارجی ارائه می‌دهند.

تحصیل کارشناسی در لهستان
Wawel-Castle,-Wawel,-Kraków,-Poland

کیفیت بالای آموزش

سیستم آموزشی برای تحصیل کارشناسی در لهستان به خوبی توسعه یافته است. کیفیت آموزش ارائه شده کنترل و مرتباً ارزیابی می‌شود. اصلی ترین موسسات لهستانی متولی تضمین کیفیت در آموزش عالی عبارتند از: کمیته اعتباربخشی لهستان‌، شورای عمومی‌آموزش عالی و کنفرانس رکتورهای مدارس دانشگاهی در لهستان. بیش از 5000 دوره در لهستان موجود است و هر یک از آن‌ها مجبور به کسب تاییدیه کمیته اعتباربخشی لهستان شده‌اند.

هزینه‌های رقابتی زندگی و تحصیل

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا‌، هزینه‌های تحصیل در لهستان واقعاً رقابتی است و هزینه‌های زندگی کمتر از هزینه‌ای است که یک دانشجوی خارجی باید در سایر شهرهای اروپا هزینه کند.

فرصت‌های شغلی بزرگ

تحصیل کارشناسی در لهستان فقط آغاز کار است. کسانی که می‌خواهند کار خود را شروع کنند یا در یک شرکت بین المللی شغل عالی پیدا کنند از اقامت طولانی‌تر بهره مند می‌شوند. شرکت‌های خارجی فعال در لهستان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های لهستان را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این‌، هفته نوآوری ورشو مرکز بزرگی است که در آن شرکت‌های نوپا می‌توانند توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کنند.

گزینه‌های زیاد انتخابی

بیش از 1.1 میلیون دانشجو در لهستان‌، تقریباً در 400 دانشگاه تحصیل می‌کنند. جالب توجه اینکه بیشتر این برنامه‌ها به دو زبان لهستانی و انگلیسی ارائه می‌شوند‌، علاوه بر این‌، صدها زبان وجود دارد که در لهستان آموزش داده می‌شوند. کالج‌های بسیار بیشتری برای هنر و همچنین دانشکده‌های علوم انسانی و پلی تکنیک وجود دارد که همه آن‌ها مجهز به آزمایشگاه‌ها و ابر رایانه‌های ایده آل هستند.

در حالی که مشغول تحصیل کارشناسی در لهستان هستید، این فرصت را خواهید داشت که با ناسا وارد یک رقابت شوید یا بخشی از یک برنامه معتبر بورس تحصیلی در زمینه‌های علوم انسانی (مانند زبان‌های باستانی و مدرن‌، ادبیات و فلسفه) شوید. مدارس بازرگانی لهستان آموزش جهانی در زمینه مدیریت و امور مالی را که همه در سطح بین المللی شناخته شده و معتبر هستند ارائه می‌دهند.

مطالعه در مرکز اروپا

لهستان مکانی است که می‌توانید در آن مدرکی دریافت کنید که درهای بهترین شرکت‌های اروپا و برخی از بهترین‌ها را در جهان باز می‌کند. این کشور مزایای بسیار دیگری دارد‌، از جمله اینکه مدارس پزشکی آن در ایالات متحده معتبر است و شما در حین تحصیل در لهستان‌، به برنامه‌های تحصیلی اتحادیه اروپا دسترسی دارید و می‌توانید دوره‌های کارآموزی را در خارج از کشور انجام دهید.

با داشتن مدارک عالی و معتبر در سطح بین المللی‌، تقریباً هیچ منطقه‌ای در دنیا نمی‌تواند حرفه شما را با چنین شروع امیدوار کننده‌ای همراه کند. فراموش نکنید که لهستان همچنین موقعیت جغرافیایی مطلوبی دارد که از طریق حمل و نقل عالی به کل اتحادیه اروپا دسترسی خواهید داشت.

معایب تحصیل کارشناسی در لهستان

آب و هوا

لهستان آب و هوای قاره‌ای دارد. این کشور با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی همراه است. دما در تابستان‌ها می‌تواند بین 9 درجه سانتی گراد تا 25 درجه سانتی گراد باشد‌، در حالی که زمستان‌های سرد اغلب به زیر نقطه انجماد می‌رسند. ممکن است سازگاری با آب و هوای لهستان برای دانشجویان از کشورهای گرم‌تر کمی ‌دشوار باشد.

مراقبت‌های بهداشتی عمومی

داشتن بیمه درمانی برای تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان  برای دانشجویان بین المللی الزامی ‌است. لهستان یکی از معدود کشورهایی است که دارای سیستم بهداشتی درمانی رایگان است. با این حال‌، این فقط برای شهروندان لهستانی قابل استفاده است. بنابراین‌، دانشجویان بین المللی لازم است قبل از اینکه برای تحصیل به لهستان بیایند‌، بیمه درمانی در کشور خود ترتیب دهند.

حمل و نقل

شبکه‌های بزرگراه‌ها به خوبی توسعه یافته اند‌، اما این امر به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال‌، جاده‌های غرب لهستان ارتباط بهتری دارند‌، که به معنی حمل و نقل آسان است. با این حال‌، جاده‌های شرق لهستان به پیشرفت قابل توجهی نیاز دارند.

هنگامی‌که با مکانی که در آن زندگی می‌کنید آشنا شدید‌، می‌توانید راهی برای رفت و آمد آسان پیدا کنید. (با آگاهی از مزایا و معایب تحصیل در لهستان می‌توانید نسبت به اخذ تصمیم برای مهاجرت و حتی محل سکونت خود اقدام کنید.)

تحصیل کارشناسی در لهستان
Stare-Miasto,-Kraków,-Poland

یادگیری زبان لهستانی دشوار است

علیرغم این واقعیت که سیستم دانشگاهی در لهستان از یک برنامه درسی مستقر در انگلیس پیروی می‌کند‌، دانستن زبان لهستانی می‌تواند بسیار سودمند باشد‌، با توجه به اینکه بیشتر استخدام کنندگان شغل در لهستان ترجیح می‌دهند دانشجویانی را استخدام کنند که مهارت‌های اساسی زبان لهستانی را دارند. علاوه بر این‌، یادگیری زبان لهستانی می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد‌، به ویژه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا.

فرصت‌های شغلی محدود

فرصت‌های شغلی برای دانشجویان در مقطع لیسانس در لهستان محدود است. این دوباره به مهارت زبان لهستانی‌، رشته انتخابی تحصیل و در دسترس بودن شغل بستگی دارد. با این حال‌، دانشجویان با مدرک لهستانی می‌توانند در هر کشور دیگر اتحادیه اروپا که فرصت‌های زیادی وجود دارد کار کنند.


سوالات متداول شرایط تحصیل کارشناسی در لهستان

✅ طول دوره تحصیل کارشناسی در لهستان چقدر است؟

طول دوره تحصیل کارشناسی در لهستان حدود 3 سال زمان می‌برد.

مدرک زبان برای تحصیل کارشناسی در لهستان چه سطحی باید داشته باشد؟

نمره آزمون آیلتس حداقل 5.5 باید داشته باشید.

آیا تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله امکان تحصیل کارشناسی در لهستان به زبان انگلیسی وجود دارد.

 مزایا و معایب تحصیل در لهستان چیست؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، کیفیت بالای زندگی در عین هزینه پایین از مزایای تحصیل در لهستان، و شرایط آب و هوایی و حمل و نقل از معایب تحصیل در لهستان هستند.

هزینه تحصیل کارشناسی در لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در یک موسسه بین 500 تا 10000 یورو در سال است.

به این مقاله امتیاز دهید

Rate this study

جمع بندی

Conclusion

تحصیل کارشناسی در لهستان و زندگی در این کشور آرزوی بسیاری از دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در دانشگاهی معتبر با بهترین امکانات آموزشی هستند. مهاجرت تحصیلی به لهستان این شرایط را برای شما فراهم می‌کند تا علاوه بر تحصیل به صورت تمام وقت در تابستان و به صورت نیمه وقت در حین تحصیل کار کنید و هزینه زندگی و تحصیل بسیار پایین و مقرون به صرفه خواهد بود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18