تحصیل موسیقی در ایتالیا

تحصیل موسیقی در ایتالیا

موسیقی یکی از ارکان هنری سنتی کشور ایتالیا به حساب می‌آید. موسیقی‌دانان بسیاری در طول تاریخ از این کشور ظهور کرده‌اند که تاثیرات شگرفی در موسیقی جهان داشته‌اند. تحصیل در آکادمی‌های موسیقی و بهترین دانشگاه های ایتالیا، رویایی دلپذیر برای دوست‌داران این رشته هنری است. در این مقاله، با بررسی شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی، به پرسش‌های زیر پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا کدامند؟ (2024)
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا چقدر است؟
  • بورسیه‌های موسیقی ایتالیا کدامند؟
  • بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل موسیقی در ایتالیا کدامند؟
  • مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا چیست؟
  • و …

بررسی تحصیل موسیقی در ایتالیا

تحصیل موسیقی در ایتالیا، برای بسیاری از هنرجویان این رشته رویایی شگفت‌انگیز است. سطح بالای هنری اکثر موسسات و آکادمی‌های این کشور، شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا را برای علاقه‌مندان جذاب‌تر می‌کند. علاوه بر این مقرون‌به‌صرفه‌بودن هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا دانشجویان بسیاری را راهی این کشور می‌نماید. دانشجویان بین‌المللی با استفاده از بورسیه موسیقی ایتالیا می‌توانند حتی از تحصیل رایگان در این کشور بهره ببرند. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد تحصیل موسیقی در ایتالیا پرداخته و مزایای موسیقی در ایتالیا را برشمرده‌ایم. همچنین در پایان مقاله فایلی شامل درآمد زیرشاخه‌های مختلف موسیقی در ایتالیا را در اختیارتان قرار داده‌ایم. همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Trevi-Fountain,-Rome,-Italy

1. موسیقی در ایتالیا

یکی از نشانه‌های فرهنگی هویت ملی و قومی ایتالیا موسیقی است که جایگاه مهمی در جامعه و سیاست این کشور دارد. اپرا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ موسیقی ایتالیایی است و به بخش اصلی موسیقی محبوب تبدیل شده است.

توسعه اپرا مرهون نوآوری‌های ایتالیایی‌ها در موسیقی، هارمونی، نت‌نویسی و تئاتر در اواخر قرن شانزدهم بوده است. بسیاری از آثار موسیقی کلاسیک مدرن اروپایی، مانند سمفونی‌ها و کنسرتوها در جهان شناخته شده است. نام‌هایی مانند جوزپه وردی، ویوالدی، پاگانینی و بیشمار موسیقیدان کلاسیک ایتالیایی، شهرت جهانی دارند.

ایتالیا همچنین یک کشور پیشرو در توسعه دیسکو و موسیقی الکترونیک بوده و دیسکو Italo یکی از اولین ژانرهای رقص الکترونیکی است. صنعت ضبط موسیقی ایتالیا در رتبه هشتم جهان قرار دارد.

بسیاری از موسسات آموزش عالی در ایتالیا موسیقی تدریس می کنند. حدود 75 هنرستان موسیقی آموزش‌های پیشرفته‌ای را برای نوازندگان حرفه‌ای ارائه می‌دهند. همچنین آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های خصوصی موسیقی زیادی برای ساخت و تعمیر ساز وجود دارد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

اولین گام برای مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا برای تحصیل در رشته موسیقی آشنایی با شرایط تحصیل و پذیرش در دانشگاه های این کشور است. ما در این بخش از مقاله شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته موسیقی را در مقاطع تحصیلی مختلف بررسی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی جامع درباره رشته هنر در ایتالیا بخوانید، مقاله تحصیل هنر در ایتالیا را از دست ندهید.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا
Leaning-Tower-of-Pisa,-Pisa,-Italy

2.1. شرایط تحصیل کارشناسی رشته موسیقی در ایتالیا

به طور کلی شرایط پذیرش برای تحصیل رشته موسیقی در مقطع لیسانس در ایتالیا به شرح زیر است:

  • 1. داشتن دیپلم دبیرستان معادل مدرک ایتالیایی اتمام دوره 12 ساله‌ی متوسطه از الزمات اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی است.
  • 2. اکثر برنامه‌های موسیقی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش نیاز به استماع حرفه‌ای موسیقی دارند که معمولاً شامل تست عملکرد و احتمالاً یک مصاحبه یا معاینه نظری است.
  • 3. تسلط بر زبان، برای دوره‌های ایتالیایی زبان معمولاً با آزمون‌هایی مانند CILS، CELI و برای دوره‌های انگلیسی زبان، با تافل یا آیلتس سنجیده می‌شود.
  • 4. برای دوره‌های موزیک، ممکن است از متقاضی یک یا چند نمونه کار ویدئویی از اجراها درخواست شود.
  • 5. شرایط سنی تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا حداقل 17 سال است.

2.2. شرایط ادامه تحصیل موسیقی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

برای ادامه تحصیل موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا، شرایط زیر مطرح است:

  • 1. داشتن مدرک لیسانس در موسیقی یا یک رشته مرتبط از یک موسسه معتبر
  • 2. استماع یا ارائه نوار اجرا (نمونه کار)
  • 3. تسلط به زبان آموزشی (با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی)
  • 4. ارائه توصیه‌نامه‌ها به گونه‌ای که پیشینه‌ای از سابقه تحصیلی و عملکرد متقاضی را نشان دهد
  • 5. انگیزه نامه

2.3. شرایط تحصیل دکتری موسیقی در ایتالیا

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته موسیقی در مقطع دکتری در ایتالیا نیز مشابه مقطع ارشد است و پذیرش با ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد. همچنین ارائه پیشنهاد تحقیق قابل قبول، توسط متقاضیان که شامل اهداف، روش‌شناسی و نحوه مشارکت و تحقیق آن‌ها در زمینه تخصصی باشد، الزامی است.

از دیگر شرایط پذیرش برای تحصیل در رشته موسیقی در ایتالیا Audition یا Portfolio است که بسته به تمرکز گرایش تخصصی دکترای متقاضی ممکن است به وسیله تست‌ها یا ارائه نمونه کارها صورت پذیرد.

هزینه رشته موسیقی در ایتالیا چقدر است؟ آیا امکان تحصیل رایگان موسیقی در ایتالیا وجود دارد؟ پاسخ را در ادامه بیابید.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

3. هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

گام بعدی بررسی شهریه تحصیل موسیقی در ایتالیا است. هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا 2024 را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد:

  • 1. شهریه تحصیل موسیقی در ایتالیا در هنرستان ها و دانشگاه های دولتی
  • 2. شهریه تحصیل موسیقی در ایتالیا در آکادمی های خصوصی

3.1. شهریه تحصیل موسیقی در ایتالیا در هنرستان ها و دانشگاه های دولتی

مؤسسات دولتی در ایتالیا آموزش نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل موسیقی برای دانشجویان اتحادیه اروپا می‌تواند از 200 یورو تا حدود 3,000 یورو در سال متغیر باشد اما این هزینه به عواملی مانند عوامل زیر وابسته است:

  • 1. موسسه یا دانشگاه انتخابی
  • 2. برنامه تحصیلی انتخابی
  • 3. مقطع تحصیلی

بیشتر موسسات برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا نرخ‌های یکسانی در نظر می‌گیرند اما در برخی دانشگاه‌های دولتی ایتالیا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است شهریه بیشتری بپردازند.

3.2. شهریه تحصیل موسیقی در ایتالیا در آکادمی های خصوصی

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در موسسات خصوصی ایتالیا معمولاً بالاتر است و بسته به اعتبار مدرسه و ماهیت برنامه‌ی انتخابی هنرجو، می‌تواند از حدود 6,000 یورو تا بیش از 20,000 یورو در سال متغیر باشد.

4. بورسیه موسیقی ایتالیا

در دسترس بودن بورسیه های متعدد از مهم ترین مزایای موسیقی در ایتالیا است. به طور کلی، بورسیه تحصیلی موسیقی در ایتالیا را می‌توان به 5 دسته تقسیم کرد:

  • 1. بورسیه استانی
  • 2. بورسیه های خصوصی
  • 3. بورسیه سازمان های خارجی
  • 4. بورسیه برندگان مسابقات و جوایز استعدادهای درخشان
  • 5. بورسیه های دولتی یا برنامه‌های تبادل فرهنگی

4.1. بورسیه تحصیلی موسیقی در ایتالیا: بورسیه استانی

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی (MAECI) ایتالیا به دانشجویان بین المللی، از جمله کسانی که مایل به تحصیل موسیقی و رقص در ایتالیا هستند، بورسیه اعطا می‌کند.

بورسیه استانی ایتالیا بر اساس نیاز مالی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود. شما با اثبات این مسئله که از پس پرداخت هزینه تحصیل و زندگی خود در ایتالیا برنمی‌آیید، می‌توانید واجد شرایط دریافت بورسیه استانی این کشور شوید.

اطلاعات تکمیلی را در مقاله بورسیه استانی ایتالیا بخوانید.

4.2. بورسیه تحصیلی موسیقی در ایتالیا: بورسیه های خصوصی

برخی از دانشگاه ها با دوره‌های مختلف هنری ممکن است بورسیه تحصیلی یا کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی با استعداد رشته موسیقی ارائه دهند. بسیاری از هنرستان‌ها و آکادمی‌های رقص و موسیقی ایتالیا بورسیه های تحصیل در این کشور را بر اساس شایستگی یا نیاز مالی دانشجویان اعطا می‌کنند.

برای یافتن فرصت‌های بورسیه، می‌توانید از وب‌سایت رسمی مؤسساتی مانند دانشگاه موسیقی میلان ایتالیا، کنسرواتوار میلان، آکادمی ملی رقص، یا سایر مدارس مورد نظر خود دیدن کنید.

با دیگر بورسیه های موسیقی ایتالیا در ادامه آشنا شوید.

مزایای موسیقی در ایتالیا
The-Grand-Canal-and-Rialto-Bridge-in-Venice

4.3. بورسیه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا 2024: بورسیه سازمان های خارجی

سازمان‌هایی مانند (1.) روتاری اینترنشنال یا (2.) جورج سولتی آکادمی و بنیادهایی مانند (3.) Fondazione Adkins Chiti: Donne in Musica، که به ترویج حضور زنان در عرصه موسیقی اختصاص دارد، کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی در زیرمجموعه‌های رشته موسیقی از جمله رشته های فهرست زیر ارائه می‌دهد:

  • 1. آهنگسازی
  • 2. نوازندگی
  • 3. موسیقی‌شناسی
  • 4. خوانندگی اپرا

4.4. بورسیه موسیقی ایتالیا: بورسیه برندگان مسابقات و جوایز استعدادهای درخشان

برنده شدن یا شرکت در مسابقات موسیقی و رقص معتبر گاهی اوقات می‌تواند با جوایز بورسیه برای ادامه تحصیل موسیقی در ایتالیا همراه باشد. برخی از موسسات جوایز و بورسیه تحصیلی را به دانش آموزان با استعداد استثنایی در هنگام ورود یا در طول تحصیل موسیقی در ایتالیا ارائه می‌دهند.

4.5. بورسیه های موسیقی ایتالیا: بورسیه های دولتی یا برنامه‌های تبادل فرهنگی

برخی از کشورها با ایتالیا قراردادهای تبادل فرهنگی دارند و برای دانشجویان بورسیه تحصیلی در این کشور ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بورسیه‌های دولتی محلی – منطقه‌ای نیز برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

بعضی از این بورسیه ها جزئی و برخی Fully Funded هستند و دانشجویان بین‌المللی در صورت برخورداری از شرایط لازم، می‌توانند از تحصیل رایگان موسیقی در ایتالیا نیز استفاده کنند.

اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته موسیقی در ایتالیا آشنا شوید، همراه ما بمانید.

Preggio,-Italy
Preggio,-Italy

5. معیار انتخاب موسسه آموزش موسیقی مناسب در ایتالیا

پس از آشنایی با شرایط تحصیل در رشته موسیقی در ایتالیا، مهمترین کار متقاضیان، انتخاب درست و هوشمندانه موسسه مقصد است. این که آیا تحصیل در یک دانشگاه مانند دانشگاه موسیقی تورین ایتالیا مناسب‌تر خواهد بود یا یک موسسه خصوصی تاثیر به سزایی در آینده شغلی و کیفیت آموزش دارد.

برای انتخاب یک موسسه موسیقی یا رقص مناسب در ایتالیا، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • 1. تخصص مورد نظر خود را چک کنید و اطمینان حاصل نمایید که مؤسسه انتخابی برنامه‌ای قوی در حوزه مورد علاقه‌ی شما ارائه می‌دهد. برای نوازندگی هر ساز اختصاصی، آهنگسازی، آواز، اپرا، باله، رقص معاصر و … موسسات متفاوت کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌دهند.
  • 2. درباره دانشکده‌ها و شهرت آن‌ها در دنیای هنر تحقیق کنید. داشتن مربیان مجرب و مرتبط می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کیفیت تحصیلات و فرصت‌های شغلی آینده شما داشته باشد.
  • 3. به دنبال موسساتی باشید که امکانات عالی، از جمله فضاهای اجرا، اتاق تمرین و کتابخانه‌های تخصصی در حوزه تخصصی شما داشته باشند.
  • 4. فرصت‌های اجرا و رسیتال‌های منظم می‌توانند تجربه‌ی قرار گرفتن در معرض صحنه را برای شما ایجاد کنند. موسساتی که به شما فرصت اجرا می‌دهند، موسسات ارزشمندتری در آینده شغلی‌تان خواهند بود.
  • 5. داشتن شبکه فارغ التحصیلان قوی می‌تواند شما را برای رسیدن به اهداف حرفه‌ای‌تان بهتر راهنمایی نماید و درهای ورود به آینده شغلی بهتر را برای شما باز کند.
  • 6. شهر محل قرارگیری دانشگاه مقصد و امکانات فرهنگی آن را در نظر بگیرید. زندگی در یک شهر فرهنگی پرجنب‌وجوش می‌تواند الهام‌بخش بوده و فرصت‌های بیشتری برای تعامل با هنر و کار در اختیارتان قرار دهد.

6. بهترین دانشگاه های تحصیل موسیقی در ایتالیا

بهترین دانشگاه های تحصیل موسیقی در ایتالیا طبق رده‌بندی دانشگاهی جزء زیردسته performing arts یا هنرهای اجرایی – نمایشی قرار می‌گیرند. ما در ادامه بر اساس معتبرترین رتبه بندی ها، لیستی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته موسیقی ارائه می‌کنیم.

بورسیه موسیقی ایتالیا
The-Vatican-City-at-the-Heart-of-Rome

6.1. بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا بر اساس QS

طبق رده‌بندی دانشگاهی QS دو دانشگاه زیر بهترین دانشگاه های تحصیل موسیقی در ایتالیا از این منظر هستند:

6.2. بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا بر اساس THE

در رتبه THE اما تعداد دانشگاه های برتر موسیقی ایتالیا بیشتر است. ما در جدول زیر بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا که در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، لیست کرده‌ایم:

بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا رتبه موضوعی THE
1. Sapienza University of Rome 43
2. University of Bologna 56
3. Politecnico di Milano 86
4. University of Padova 126-150
5. Scuola Normale Superiore di Pisa 126-150
6. Ca’ Foscari University of Venice 151-175
تحصیل موسیقی در ایتالیا

6.3. سایر کنسرواتوارها و مدارس موسیقی ایتالیا

اما کنسرواتوارها و مدارس موسیقی برجسته‌ای در ایتالیا وجود دارد که مقصد بسیاری از دوستداران موسیقی است و از نظر بار هنری در رده‌های بی‌نظیری در دنیا قرار دارند. از این دسته می‌توان موراد زیر را نام برد:

  • 1. کنسرواتوریو موسیقی «جوزپه وردی» دی میلانو – کنسرواتوار میلان (Conservatorio di Musica “Giuseppe Verdi” di Milano) یکی از معتبرترین هنرستان‌های ایتالیا است که طیف وسیعی از برنامه ها را در زمینه اجرای موسیقی، آهنگسازی و موسیقی‌شناسی ارائه می‌دهد.
    .
  • 2. کنسرواتوریو موزیکا «لوئیجی کروبینی» دی فیرنز – کنسرواتوار فلورانس (Conservatorio di Musica “Luigi Cherubini” di Firenze) به دلیل برنامه‌های جامع خود در موسیقی، ارائه مدرک در اجرا، تئوری و آهنگسازی شناخته شده است.
    .
  • 3. کنسرواتوریو موسیقی «سان پیترو ماژلا» دی ناپولی – کنسرواتوار ناپل (Conservatorio di Musica “San Pietro a Majella” di Napoli) یک موسسه تاریخی است که طیف وسیعی از مطالعات در موسیقی، از جمله رشته‌های کلاسیک و معاصر را ارائه می دهد.
    .
  • 4. موسسه عالی مطالعات موسیقی پیترو ماسکانی در لیورنو (Istituto Superiore di Studi Musicali “Pietro Mascagni”) نیز دوره‌های مختلف موسیقی را ارائه داده و به دلیل تعهد خود به رویکردهای سنتی و نوآورانه‌ی آموزش موسیقی شناخته شده است.

البته نباید از دو دانشگاه اصلی آموزش موسیقی در ایتالیا غافل شویم:

  • 1. دانشگاه موسیقی میلان
  • 2. دانشگاه موسیقی تورین

درباره این دانشگاه ها در ادامه مقاله بخوانید.

Florence,-Italy
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. دانشگاه موسیقی میلان ایتالیا

در کنار تمام موارد مذکور نباید فراموش کنیم که دانشگاه موسیقی میلان نیز همواره پذیرای دانشجویان ملی و بین‌المللی است. زیرشاخه‌های رشته موسیقی در این دانشگاه بسته به مقطع تحصیلی ممکن است بین 2 تا 3 سال زمان ببرند.

درباره تحصیل موسیقی در دانشگاه میلان باید در نظر داشته باشید که:

  • 1. بسیاری از برنامه ها به زبان ایتالیایی ارائه می‌شوند و در موارد انگلیسی زبان نیز شما به مدرک زبان نیاز دارید.
  • 2. برای برخی از زیرشاخه ها مثل علوم اطلاعات موسیقی باید در آزمون ورودی TOLC نمره قبولی به دست آورید.

برخی از بهترین برنامه های موسیقی در دانشگاه میلان ایتالیا عبارتند از:

  • 1. علوم اطلاعات موسیقی
  • 2. موسیقی، تئاتر و فیلم
  • 3. موسیقی و علوم انسانی دیجیتال

8. دانشگاه موسیقی تورین ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا نیز از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده رشته موسیقی است. کیفیت آموزش در این دانشگاه بالاست و برخی برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

از جمله برنامه هایی که طی این چند سال در دانشگاه موسیقی تورین در دسترس دانشجویان قرار گرفته‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. پردازش صدا و موسیقی دیجیتال
  • 2. موسیقی عامه
  • 3. سینما، تئاتر، موسیقی و رسانه

در آخرین بخش از مقاله ضمن بررسی بازار کار موسیقی، معایب و مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا را برمی‌شماریم. از همراهی‌تان سپاس‌گزاریم.

Reschensee,-Italy
Reschensee,-Italy

9. درآمد موسیقی دان در ایتالیا

بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل موزیک ممکن است به مهاجرت و زندگی در این کشور بعد از فارغ‌التحصیلی نیز فکر کنند. برای این دسته از افراد داشتن اطلاعاتی در زمینه میزان درآمد پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند مفید باشد.

خوب است بدانید که:

  • 1. متوسط درآمد سالانه یک موزیسین در ایتالیا معمولاً حدود 29,600 یورو است.
  • 2. طبق آمار به دست آمده، کمترین حقوق سالانه در ایتالیا برای موسیقی دان ها حدود 17,260 یورو و بیشترین میزان دستمزد 48,920 یورو است.

البته بدیهی است که ممکن است یک آهنگساز و یا نوازنده چیره‌دست درآمد بسیار بیشتری از این میزان داشته باشد.

درآمد زیرشاخه‌های مختلف موسیقی در ایتالیا را در این فایل بخوانید.

10. مزایای موسیقی در ایتالیا

از مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • 1. امکان استفاده از آموزش توسط جمعی از بهترین اساتید و موسیقیدانان جهان از مهم ترین مزایای موسیقی در ایتالیا است.
  • 2. ارتقای سطح مهارت هنری، عزت نفس و خودآگاهی با تحصیل در بهترین موسسات موسیقی جهان و تجربه اجرا در برابر تماشاگران اعتماد به نفس بالاتری به دانشجویان می‌دهد.
  • 3. روحیه شرکت در کارهای گروهی برای نوازندگان بالا رفته و باعث افزایش یکدلی می‌شود.
  • 4. هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا مقرون‌به‌صرفه است.
  • 5. یکی دیگر از مزایای موسیقی در ایتالیا کار دانشجویی است.

11. معایب تحصیل موسیقی در ایتالیا

برخی از معایب و مشکلات تحصیل موسیقی در ایتالیا عبارتند از:

  • 1. کمتر بودن برنامه های انگلیسی زبان نسبت به برنامه های ایتالیایی
  • 2. سختی یادگیری زبان ایتالیایی و نیاز به این زبان خصوصاً برای برقراری ارتباط یا کار دانشجویی
  • 3. نیاز به تسلط به برخی اصول موسیقی و داشتن نمونه کار برای اخذ پذیرش
Cortina-d'Ampezzo,-Italy
Cortina-d’Ampezzo,-Italy

سوالات متداول تحصیل موسیقی در ایتالیا

✅ شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا چند سال است؟

(1.) داشتن 17 سال، (2.) تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی و (3.) داشتن مدارک تحصیلی لازم از شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا است.

✅ هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا بسته به موسسه و برنامه انتخابی از 200 تا حدود 20000 یورو در سال متغیر است.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان با اخذ بورسیه موسیقی ایتالیا وجود دارد؟

بله، برخی بورسیه های موسیقی ایتالیا با پوشش دادن (1.) هزینه تحصیل و (2.) هزینه زندگی، امکان تحصیل رایگان را فراهم می‌کنند.

✅ بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا کدامند؟

بر اساس رتبه بندی THE بهترین دانشگاه های موسیقی ایتالیا عبارتند از: 1. دانشگاه ساپینزا رم، 2. دانشگاه بولونیا 3. و دانشگاه پلی تکنیک میلان.

✅ مهم ترین مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا چیست؟

(1.) یادگیری موسیقی از بهترین اساتید جهان و (2.) هزینه مناسب تحصیل و زندگی از مهم ترین مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا است.

به این مقاله امتیاز دهید

3/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

برای تحصیل موسیقی در ایتالیا داشتن اطلاعات پیش‌زمینه‌ای در زمینه موسیقی الزامی است. ارائه کارهای قبلی به صورت حضوری و یا فایل ضبط شده به دانشگاه یا موسسه مقصد از شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا در اکثر مراکز آموزشی به شمار می‌رود. هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای جهان مقرون‌به‌صرفه است و دانشگاه‌ها، کنسرواتوارها و آکادمی‌های بزرگ موسیقی این کشور، بورسیه‌های مناسبی را برای تحصیل موسیقی در ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. از مزایای مهم تحصیل موسیقی در ایتالیا می‌توان از برخورداری از آموزش توسط بزرگ‌ترین اساتید موسیقی جهان نام برد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18