تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان 2024 (✅شرایط پذیرش+کار+درآمد)

تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان 2024 (✅شرایط پذیرش+کار+درآمد)

کشور آلمان نه‌تنها از لحاظ اقتصادی و فرهنگی بین کشورهای اتحادیه‌ی اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه در سطوح مختلف آموزشی نیز کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان برای دانشجویان علاقه‌مند، می‌تواند پلی باشد به‌سوی آینده‌ی شغلی و تحصیلی فوق‌العاده و بهره‌مندی از حقوق و مزایای مناسب. این مقاله به سوالات شما درباره‌ی نحوه‌ی تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان می‌پردازد.

از جمله سوالاتی که بعد از خواندن این مقاله پاسخ آن را خواهید یافت:

  • شرایط پذیرش در رشته‌ی مهندسی پزشکی در آلمان چیست؟
  • درآمد مهندسین پزشکی در آلمان چقدر است؟
  • تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان چقدر هزینه دارد؟
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی آلمان چیست؟
  • امکان تحصیل در چه مقاطعی در رشته‌ی مهندسی پزشکی فراهم است؟

✅ بررسی تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان

تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان فرصتی ویژه برای دانشجویانی است که می‌خواهند آینده‌ی شغلی درخشانی داشته باشند. بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان همواره پذیرای دانشجویان بین‌المللی‌اند و در تلاشند ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان را آسان کنند و با بهترین کیفیت پیش ببرند. در این مقاله، نکاتی راجع‌به شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان خواهید خواند و پس از اطلاع از مدارک پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان می‌توانید با هزینه های تحصیل نیز آشنا شوید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. معرفی رشته مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی از رشته‌های قدیمی است که همواره درحال رشد و نوآوری بوده است. این رشته به بررسی کاربرد مهندسی در حوزه‌ی پزشکی می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تحصیل مهندسی پزشکی، داشتن درک کافی از مبانی فنی مهندسی و همچنین علوم پزشکی و زیستی است.

مهندسان پزشکی علاوه‌بر مهارت در حل مسائل و معادلات، باید خلاقیت و ارتباطات قدرتمندی نیز داشته باشند. داشتن چنین مهارت‌هایی برای یک مهندس پزشکی بسیار مفید است، چرا که باید با شخصیت‌ها و تیپ‌های مختلفی در زمینه‌ی مراقبت پزشکی تعامل داشته باشند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مزایای ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان

کشور آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای صنعتی پیشرو در اروپا و جهان، امکانات گسترده‌ای در زمینه‌ی تحقیقات صنعتی و مهندسی در اختیار دارد. همچنین آلمان دارای بالاترین سطح آموزش بین کشورهای هم‌تراز خودش است. دانشجویانی که بتوانند شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان را کسب کنند، علاوه‌بر تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این رشته، آینده‌ی شغلی خوبی نیز خواهند داشت.

کشور آلمان با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌ی مهندسی پزشکی و داشتن تعداد زیادی مهندس در این زمینه، ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان را برای دانشجویان این رشته آسان کرده است.

بسیاری از بهترین دانشگاه های مهندسی در آلمان، رشته مهندسی پزشکی را ارائه می‌دهند.

تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان
Train-Station-of-the-Airport-of-Friedrichshafen

2.1. تحصیل مقرون‌به‌صرفه

بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان، حداقل شهریه را برای تحصیل مهندسی پزشکی دریافت می‌کنند که باعث علاقه‌ی دانشجویان به ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان می‌شود.

2.2. اشتغال هنگام تحصیل

یکی از بهترین شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان این است که شما می‌توانید هم‌زمان با تحصیل به کارهای پاره‌وقت بپردازید و یا با کارآموزی، تجربه‌ی خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

2.3. فضای امن تحصیل و زندگی

کشور آلمان یکی از امن‌ترین کشورهای اتحادیه‌ی اروپا به‌شمار می‌رود. زندگی در آلمان علاه‌بر امنیت جانی و مالی، از امنیت اقتصادی خوبی نیز بهره‌مند است. شما به‌عنوان یک دانشجوی خارجی به‌راحتی می‌توانید با درآمدی متوسط در شهرهای آلمان زندگی کنید و در بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان درس بخوانید.

2.4. امکانات مناسب شهروندی

زندگی در کشور آلمان یک بسته‌ی کامل و راحت است. امکانات شهروندی مناسبی دراختیار شما قرار دارد و هزینه‌های شما برای زندگی و تحصیل، حداقلی و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

Frankfurt-am-Main-Skyline

2.5. آینده‌ی شغلی مناسب

اگر بتوانید مدارک پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان را داشته باشید و در یکی از موسسات آموزشی این کشور پذیرش بگیرید، مدرک با ارزشی دریافت خواهید کرد. شما با گرفتن مدرک از بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان در تمام کشورها مورد احترام خواهید بود و جایگاه‌های شغلی فوق‌العاده‌ای انتظارتان را می‌کشد.

3. شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان

برای اپلای مهندسی پزشکی آلمان باید شرایط مشخصی داشته باشید. اولین شرط پذیرش در رشته‌ی مهندسی پزشکی در آلمان این است که حداقل 18 ساله باشید.

در ادامه، مدارک و شرایط لازم برای دریافت پذیرش مهندسی پزشکی و مهاجرت به آلمان را خواهیم گفت.

3.1. گذراندن دوره‌ی کالج

اگر مدرک تحصیلی شما مورد تایید دانشگاه‌های آلمان نباشد، باید دوترم یعنی یک‌سال را در کالج‌های پزشکی بگذرانید تا مجوز ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان را کسب کنید. چنانچه پیش از پذیرش در آلمان، به‌مدت یک‌سال در یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران تحصیل کرده باشید نیازی به حضور در کالج ندارید و می‌توانید مستقیما وارد دانشگاه شوید و به تحصیل در آلمان بپردازید.

3.2. مدارک زبان

برای تحصیل در کشور آلمان نیازمند داشتن حداقل مدرک‌های زبان هستید. شما باید مدارک زبان انگلیسی یعنی TOFEL و IELTS و مدارک شرکت در آزمون DSH و TestDaF را داشته باشید. البته اگر دانشگاه شما تمام طول تحصیل را به زبان انگلیسی سپری می‌کند، نیازی به مدارک زبان آلمانی نیست.

شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان

برای داشتن زندگی بهتر در این کشور، خوب است آلمانی بلد باشید یا پس از دریافت پذیرش، تحصیل زبان آلمانی را آغاز کنید.

در ادامه‌ی مقاله، درمورد مدارک مورد نیاز برای رشته‌ی مهندسی پزشکی صحبت خواهیم کرد.
همراه ما باشید!

4. مدارک پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان

پذیرش در دانشگاه‌های مهندسی پزشکی آلمان نیازمند مدارکی است که باید برای اخذ پذیرش تمام آن‌ها را داشته و در مراحل مختلف نسبت به ارائه‌ی آن آمادگی داشته باشید. در ادامه، مدارک پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان را می‌خوانید:

  • 1. آخرین مدرک تحصیلی به‌همراه ریز نمرات دروسی مانند زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک
  • 2. تکمیل فرم پذیرش
  • 3. ارائه‌ی توصیه‌نامه
  • 4. ارائه‌ی رزومه‌ی کاری و تحصیلی
  • 5. داشتن انگیزه‌نامه
  • 6. مدارک اثبات شرایط مالی مناسب

البته این مدارک بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید ممکن است متفاوت باشد!

5. تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی

طول دوره‌ی کارشناسی حدود 4سال است. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان خود را دریافت کنید و شرط معدل موردنیاز را هم داشته باشید. حداقل معدل موردنیاز برای این مقطع، نمره‌ی 15 است.

ber-reichst-dome-nite

6. تحصیل مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد

برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی در آلمان، باید مدرک لیسانس از رشته‌های برق، ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر و رشته‌هایی از این دست را داشته باشید. دوره‌ی فوق لیسانس این رشته در آلمان یک‌سال‌ونیم تا دوسال زمان می‌برد و شما می‌توانید در اکثر دانشگاه‌های آلمان به تحصیل در این مقطع بپردازید. تحصیل دانشجویان در مقطع ارشد و در دانشگاه‌های آلمانی‌زبان رایگان است اما دانشجویان خارجی باید برای ثبت‌نام در هر ترم و ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان مبلغ 300 یورو برای مراحل ثبت‎‌نام پرداخت کنند.

تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، نیازمند داشتن حداقل نمره‌ی 6.5 آیلتس و پرداخت شهریه‌ی سالانه حدود 40000 یورو است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. تحصیل در مقطع دکتری رشته مهندسی پزشکی

تحصیل رشته‌ی مهندسی پزشکی در مقطع دکتری 5 سال طول می‌کشد و شما باید حداقل نمره‌ی 7 را برای مدرک زبان خود دریافت کنید. اکثر طول این دوره به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دارد و آسیب‌شناسی انسانی، سیستم‌های زیست پزشکی، پاتوفیزیولوژی و تجربیات بالینی از جمله دوره‌هایی است که دانشجویان مقطع دکتری می‌گذرانند.

8. بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان

شما می‌توانید با مطالعه‌ی راهنمای اخذ پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید. با انتخاب بهترین دانشگاه، هزینه تحصیل تخصص مهندسی پزشکی در آلمان را برای خودتان کاهش دهید.
در این قسمت از مقاله، چند مورد از بهترین دانشگاه‌هایی را که تحصیل مهندسی پزشکی در آن‌ها امکان‌پذیر است، برای شما آورده‌ایم:

نام دانشگاه رتبه در QS
Technical University of Munich 37
Eberhard Karls University of Tübingen 213
RWTH Aachen University 106
Heidelberg University 87
University of Hamburg 205
بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان

9. هزینه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان

هزینه‌ی تحصیل در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است. شما با تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها مبلغی حدود 250 یورو برای مراحل ثبت‌نام از شما دریافت خواهد شد.

دانشگاه های ایالت Baden-Württemberg تنها دانشگاه های دولتی آلمان هستند که از سال 2017 مبلغی حدود 3000 یورو برای تحصیل از دانشجویان دریافت می‌کند!

اما اگر در دانشگاه‌های خصوصی آلمان تحصیل کنید باید برای هر ترم در مقطع کارشناسی بین 20 تا 50 هزار یورو و برای هر ترم در مقطع کارشناسی ارشد بین 10 تا 40 هزار یورو بپردازید.

تحصیل در مقطع دکتری نیز رایگان است.

10. هزینه‌ی زندگی در آلمان

اگر شما بتوانید در دانشگاه‌های پزشکی آلمان پذیرفته شوید، برای زندگی خود باتوجه به هزینه‌های رشته‌ی تحصیلی، خوردوخوراک، پوشاک و… ماهیانه بین 850 تا 1200 یورو به پول نیاز دارید.

جزئیات بیشتر از هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

عنوان هزینه هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
رستوران و مواد غذایی 50 تا 150 یورو
حمل و نقل ماهانه 30 تا 90 یورو
قبوض 237.01 یورو در ماه
امکانات تفریحی 12.00 تا 34.11 یورو
اجاره خانه یک خوابه 627.79 تا 829.38 یورو در ماه
مدارک پذیرش ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان
Garmisch-Partenkirchen,-Germany

11. درآمد مهندسی پزشکی در آلمان

میانگین درآمد یک مهندس پزشکی در آلمان 3090 یورو در ماه است. این مقدار از 1420 یورو شروع می‌شود و به‌مرور به 4920 یورو خواهد رسید. دستمزد مهندسین پزشکی براساس تجربه، موقعیت، جنسیت و شهر محل کار متغیر خواهد بود.

در ادامه‌ی مقاله، شما را شرایط دریافت ویزای دانشجویی آلمان آشنا خواهیم کرد.
همراه ما باشید!

12. شرایط دریافت ویزای دانشجویی آلمان

شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان نیازمند مدارکی هستید که در این قسمت از مقاله با آن‌ها آشنا خواهید شد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه‌ی معتبر
  • دو قطعه عکس
  • پذیرش تحصیلی
  • کارنامه‌ی سوابق نمرات تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان آلمانی یا مدرکی مبنی بر تصمیم شما برای فراگیری زبان آلمانی (در صورت تحصیل به زبان انگلیسی باید مدارک این زبان را ارائه دهید)
  • گواهی تمکن مالی
  • تاییدیه‌ی خرید بیمه‌ی درمانی
  • اثبات صحت مدارک ارسال شده

پرسش‌های متداول تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان

✅ آیا تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی پزشکی در آلمان نیازمند پرداخت شهریه است؟

هزینه‌ی تحصیل در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است. شما با تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان، شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها مبلغی حدود 250 یورو برای مراحل ثبت‌نام از شما دریافت خواهد شد.

✅ تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان چه مزایایی دارد؟

شما با تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی در آلمان علاوه‌بر بهره‌مندی از سطح بالای آموزشی، آینده‌ی شغلی مناسبی نیز خواهید داشت.

✅ مدارک پذیرش مهندسی پزشکی در آلمان چیست؟

مدارک موردنیاز هردانشگاه متفاوت است اما معمولا ریزنمرات، ویزای تحصیلی، مدارک زبان، تمکن مالی و تکمیل فرم پذیرش از مهم‌ترین مدارک اخذ پذیرش هستند.

✅ از مهم‌ترین شرایط تحصیل رشته مهندسی پزشکی در آلمان چیست؟

گذراندن دوره‌ی کالج در آلمان و همچنین ارائه‌ی مدرک زبان موردنیاز از اصلی‌ترین شرایط کسب پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان است.

✅ چه مقاطعی برای ادامه تحصیل مهندسی پزشکی در آلمان وجود دارد؟

شما می‌توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته تحصیل کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی می‌تواند آینده‌ی کاری مناسبی را برای شما فراهم کند چرا که رشته‌ی مهندسی پزشکی جزء مشاغل پردرآمد آلمان است و شما با داشتن شرایط پذیرش در آن می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. شما همچنین با تحصیل مهندسی پزشکی در بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان می‌توانید از امکانات شهروندی این کشور استفاده کنید و به‌عنوان یک دانشجو زندگی خوبی داشته باشید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18