100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان ✅ (+ هزینه مدارس بین المللی 2024)

armenia Flag

اگر شما نیز در جستجوی یافتن بهترین راه جهت مهاجرت تحصیلی فرزندان خود هستید، بهتر است تحصیل در مدارس ارمنستان را نیز بررسی نمایید. با تحصیل در مدارس ارمنستان آینده شغلی و تحصیلی بسیار درخشانی برای فرزندان خود رقم خواهید زد. تحصیل در ارمنستان انتخابی هوشمندانه برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی بویژه ایرانیان می باشد. جهت آگاهی بیشتر در این زمینه مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود. در پایان این مقاله پاسخ بسیاری از پرسش های احتمالی خود را خواهید یافت. پرسش هایی همچون موارد زیر:

  • چرا تحصیل در مدارس ارمنستان انتخابی هوشمندانه است؟
  • شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان چیست؟
  • هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان چقدر است؟
  • مزایا و معایب تحصیل در دبیرستان های ارمنستان کدامند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان کدامند؟

✔️ بررسی شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان

امروزه تحصیل در مدارس ارمنستان، شرایط و هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان، مزایا و معایب تحصیل در دبیرستان های ارمنستان و همچنین مدارک لازم جهت مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به ارمنستان، از آن دسته موضوعاتی هستند که توسط متقاضیان مهاجرت تحصیلی و خانواده ها بسیار مورد بررسی قرار گرفته اند.

کشور ارمنستان که در غرب آسیا واقع شده و از جنوب با ایران همجوار است، همواره پذیرای دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانیان بوده است. تحصیل در مدارس و دانشگاه های ممتاز این کشور گامی موثر جهت پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می باشد. مدارک تحصیلی کشور ارمنستان دارای اعتبار و ارزش زیادی بوده و در اقصی نقاط دنیا شناخته شده هستند. تحصیل در مدارس و دبیرستان های ارمنستان با شهریه های بسیار مناسب و کیفیت آموزشی عالی، انتخابی هوشمندانه برای دانش آموزان بین المللی مخصوصا ایرانیان می باشد. نزدیک بودن کشور ارمنستان به ایران شرایط بسیار مطلوبی را برای دانش آموزان ایرانی و خانواده هایشان فراهم کرده است. چرا که امکان رفت و آمد آسان برای ایشان وجود دارد. علاوه بر این هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ارمنستان طبق برآوردها بسیار مناسب تر از تحصیل در کشورهای اروپایی می باشد.

در این مقاله شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان را بر اساس معتبرترین منابع بررسی خواهیم کرد.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: @eurolife کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله و آگاه شدن از شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل در مدارس ارمنستان
erevan-armeniia-opera-teatr

1. چرا تحصیل در دبیرستان های ارمنستان انتخابی مناسب برای دانش آموزان بین المللی است؟

همانگونه که می دانیم مهاجرت به کشوری دیگر و شروع کردن فصل جدیدی از زندگی در وهله اول، مخصوصا برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی کمی دشوار است. کشور ارمنستان دارای مزایای بسیاری برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می باشد که زندگی و تحصیل در این کشور را برای ایشان بسیار مطلوب می نماید. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین دلایل تحصیل در مدارس ارمنستان به عنوان انتخابی هوشمندانه می پردازیم:

نزدیک بودن کشور ارمنستان به ایران

کشور ارمنستان در غرب آسیا واقع شده است و از سمت شمال با گرجستان، از شرق با آذربایجان، از غرب و جنوب غربی با ترکیه و از جنوب با ایران همجوار است. نزدیکی کشور ارمنستان به ایران و امکان رفت و آمد آسان، مهمترین دغدغه والدین و دانش آموزان را بر طرف کرده است.

کیفیت بالای آموزش در مدارس و دانشگاه ها

در کشور ارمنستان انواع مختلفی از مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها، موسسات آموزشی، آکادمی ها، دانشکده ها، کالج ها و هنرستان ها مشغول فعالیت هستند. نظام آموزشی ارمنستان بسیار با کیفیت است. این مراکز همگی دوره های مختلف آموزشی را با کیفیت عالی ارائه می دهند.

اعتبار مدارک تحصیلی ارمنستان

مدارک تحصیلی کشور ارمنستان در تمامی مقاطع دارای اعتبار و شناخته شده هستند. دانش آموزان و دانشجویان با تحصیل در مدارس و دانشگاه های ارمنستان آینده تحصیلی و شغلی عالی را در اقصی نقاط دنیا برای خود رقم خواهند زد.

هزینه مناسب زندگی و تحصیل در مدارس ارمنستان

با توجه به این که شهریه های مدارس و مراکز آموزشی کشور ارمنستان اخیرا اندکی افزایش یافته است، با این وجود همچنان در مقایسه با هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد. دانش آموزان با تحصیل در مدارس و دبیرستان های ارمنستان، امکان تحصیل با کیفیت و عالی با هزینه های مناسب را خواهند داشت.

در ادامه شرایط تحصیل در مدارس و دبیرستان های کشور ارمنستان، هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان، مزایا و معایب و همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان را بررسی خواهیم کرد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان
Yerevan-Walking-City-Tour-Pathfinder-Travel
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. آشنایی با مدارس ارمنستان

بصورت کلی در کشور ارمنستان به غیر از مهد کودک ها و پیش دبستانی ها بیش از 1400 مدرسه آموزشی وجود دارد. سیستم آموزشی عمومی ارمنستان تحصیل در مدارس را در چهار سطح ارائه می دهد:

  • سطح مقدماتی (3 تا 6 سال)
  • سطح ابتدایی (کلاس های اول تا سوم)
  • سطح متوسطه (کلاس های چهارم تا هشتم)
  • و سطح ارشد (پایه های نهم تا دهم)

    زبان اصلی آموزش در سال 1990 زبان ارمنی شناخته شد و جایگزین زبان روسی شد. در کشور ارمنستان سال تحصیلی برای تمام مقاطع ابتدایی از اول سپتامبر آغاز می شود. برای مقطع اول حدودا 30 هفته آموزشی و برای سایر مقاطع 34 هفته در نظر گرفته می شود. کلاس ها معمولا 45 دقیقه ای برگزار می شوند.

در تمامی مقاطع مدارس دروس زبان و ادبیات ارمنی، ریاضیات و تربیت بدنی ارائه می شوند. زبان روسی، سایر زبان های خارجی و موارد انتخابی از کلاس دوم ارائه می شوند. تدریس علوم طبیعی از جمله بوم شناسی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک از کلاس چهارم و آموزش علوم اجتماعی همچون دروس تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، علوم سیاسی و حقوق از کلاس پنجم آغاز می شوند.

همچنین دوره های فرهنگ مانند موسیقی در ارمنستان، هنرهای زیبا، طراحی و مهارت های زندگی از کلاس پنجم شروع می شود و در تمام دوران مدرسه ادامه دارد. کلاس های سطح متوسطه معمولا 25 تا 30 دانش آموز و در سطوح بالاتر 15 تا 20 دانش آموز ظرفیت دارند.

3. شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان

تحصیل در دبیرستان های ارمنستان به دو بخش متوسطه و سطح ارشد تقسیم می شود. جهت دسته بندی دانش آموزان می توان گفت دانش آموزان در رده سنی 10 تا 14 سال در سطح متوسطه و دانش آموزان 15 یا 16 ساله در سطح ارشد قرار می گیرند. در بررسی شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان باید به این نکته توجه کرد که تحصیل در مدارس هم به زبان ارمنی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اما عمدتا مدارس انگلیسی زبان، مدارس بین المللی و یا خصوصی هستند. بنابراین دانش آموزان با توجه به مدرسه انتخابی گاها به ارائه مدرک زبان نیاز خواهند داشت.

دانش آموزان بین المللی چنانچه خواهان تحصیل در مدارس دولتی کشور ارمنستان باشند، نیاز به اثبات مهارت کافی در زبان ارمنی دارند.

با توجه به این که مدارس بین المللی و خصوصی شهریه های بیشتری نسبت به مدارس دولتی دارند، اما برای دانش آموزان بین المللی بسیار مناسب تر هستند.

هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان
National-Academy-of-Sciences-of-Armenia,-Marshal-Baghramyan-Avenue,-Yerevan,-Armenia

4. آشنایی با مدارس بین المللی ارمنستان و بررسی مدارس برتر

همانگونه که پیش تر ذکر شد تحصیل در مدارس دولتی ارمنستان مستلزم اثبات مهارت کافی در زبان ارمنی می باشد. تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان به زبان انگلیسی بسیار مناسب دانش آموزان بین المللی می باشد. در کشور ارمنستان مدارس بین المللی و خصوصی معتبر بسیاری وجود دارند. با تحصیل در مدارس بین المللی شرایط تحصیلی مناسب و امکان تحصیل در یک برنامه آموزشی جهانی، مانند آموزش زبان آلمانی در ارمنستان برای دانش آموزان فراهم خواهد شد. این مدارس مقاطع تحصیلی مختلف را با کیفیت آموزشی بسیار عالی و ممتاز ارائه می دهند. تعداد دانش آموزان در هر کلاس بسیار کم و رسیدگی به مراتب بیشتر می باشد. برخی از مدارس بین المللی در ارمنستان نیز شبانه روزی هستند. در ادامه به برخی از برترین مدارس شبانه روزی ارمنستان اشاره خواهیم کرد:

مدرسه بین المللی QSI ایروان

مدرسه بین المللی QSI ایروان QSI International School of Yerevan یک از بهترین و برجسته ترین مدارس بین المللی در کشور ارمنستان است. QSI مدرسه ای روزانه است و مقاطع تحصیلی مختلف را با کیفیت بالای آموزشی ارائه می دهد. این مدرسه در سال 1995 تاسیس شده و همواره پذیرای دانش آموزان بین المللی بوده است. در این مدرسه انواع برنامه های علمی و فرهنگی جالب در کنار کلاس ها برای دانش آموزان ارائه می شود.

مدرسه بین المللی CIS ایروان

مدرسه بین المللی CIS ایروان CIS Armenia International School یکی دیگر از مدارس بین المللی ممتاز در ارمنستان می باشد. این مدرسه اخیرا با توجه به برنامه های ملی انگلستان برنامه های درسی خود را ارائه می دهد. در پایان دوره های IGCSE و A را نیز برای دانش آموزان برگزار می کند. می توان گفت بسیاری از دانش آموزان بین المللی و متقاضیان تحصیل در دبیرستان های ارمنستان، اخیرا جذب مدرسه CIS شده اند.

مدرسه بین المللی BISA

مدرسه بین المللی BISA ایروان British International School of Armenia به تازگی فعالیت های خود را گسترش داده و یکی دیگر از مدارس بین المللی برجسته در ایروان می باشد. این مدرسه حساسیت خاصی در انتخاب معلمان و اساتید خود دارد. این موضوع برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت بوده است. مقاطع تحصیلی در این مدرسه همگی با کیفیت عالی و مورد تایید برگزار می شوند.

مدرسه بین المللی UWC Dilijan

مدرسه بین المللی UWC Dilijan چهاردهمین عضو از مدارس متحد جهانی یا United World College می باشد که در سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرده است. تحصیل در این مدرسه به زبان انگلیسی و مدرسه ای شبانه روزی می باشد. کیفیت آموزش در این مدرسه بسیار بالا و سالانه دانش آموزان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا جذب می کند.

مدرسه بین المللی فرانسوی

مدرسه بین المللی فرانسوی Lycée Français در سال های اخیر تاسیس شده و یکی دیگر از مدارس برجسته کشور ارمنستان می باشد. در این مدرسه تحصیل به زبان فرانسوی در کنار کلاس های انگلیسی و ارمنی است. همچنین دوره های تحصیلی مختلف با کیفیت بالای آموزشی ارائه می شوند. دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از این مدرسه می توانند در دانشگاه فرانسوی ارمنستان وارد شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

تحصیل در دبیرستان های ارمنستان
French_University_in_Armenia

5. هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان

به صورت کلی هزینه تحصیل در ارمنستان اگرچه اخیرا اندکی افزایش یافته است، اما همچنان در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد.

توجه کنید که هزینه تحصیل در مدارس بین المللی ارمنستان، می تواند با توجه به مدارس مختلف و مقاطع تحصیلی متفاوت متغییر باشد.

طبق بررسی ها می توان گفت هزینه تحصیل در مدارس بین المللی و دبیرستان های ارمنستان سالانه از حدود 8 تا 15 هزار دلار برآورد می شود.

6. هزینه زندگی در ارمنستان

هزینه زندگی دانش آموزان در ارمنستان به عوامل مختلفی همچون مدرسه، اقامتگاه و خوابگاه انتخابی، سبک و سیاق زندگی فردی، تفریحات فردی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

به طور کلی هزینه زندگی در ارمنستان نیز همچون هزینه تحصیل در ارمنستان بسیار مناسب می باشد. بنابراین برای دانش آموزان بین المللی دغدغه های مالی بسیاری وجود نخواهد داشت.

میانگین هزینه یک زندگی معمولی در ارمنستان با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و سایر هزینه های روزانه 600 تا 700 دلار در ماه است. البته این مبلغ برای دانش آموزان کمتر می باشد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس ارمنستان

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس ارمنستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مدارت هویتی دانش آموز (کارت ملی و شناسنامه)
  2. پاسپورت معتبر دانش آموز
  3. نامه پذیرش از مدرسه انتخابی
  4. رزومه دانش آموز برای مقاطع تحصیلی گذرانده شده
  5. گواهی سلامت
  6. نامه تمکن مالی
  7. عکس پاسپورتی
  8. نامه اثبات مهارت کافی در زبان ارمنی در صورت نیاز
  9. انگیزه نامه در صورت نیاز
Armenia_Temples_Church_Armavir

8. مزایا و معایب تحصیل در مدارس ارمنستان

تحصیل در هر کشوری دارای مزایا و معایبی برای متقاضیان می باشد. کشور ارمنستان همانگونه که پیش تر اشاره شد انتخاب بسیار مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی جهت تحصیل می باشد. انتخاب کشور ارمنستان به عنوان کشور مقصد جهت تحصیل همچنین برای ایرانیان انتخاب هوشمندانه ای است. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین مزایا و معایب تحصیل در مدارس ارمنستان می پردازیم.

🔹 مهمترین مزایای تحصیل در مدارس ارمنستان عبارتند از:

  1. تحصیل در مدارس بین المللی ممتاز و برجسته ارمنستان.
  2. اعتبار بالای مدارک تحصیلی ارمنستان در اقصی نقاط دنیا.
  3. امکان ادامه تحصیل و کاریابی در بسیاری از کشورهای دنیا.
  4. امکان ورود به بسیای از دانشگاه های ممتاز.
  5. امکان تحصیل به زبان انگلیسی.
  6. امکان تحصیل در مدارس برتر با شهریه های بسیار مناسب.
  7. زندگی با هزینه های بسیار مناسب در ارمنستان.
  8. نزدیک بودن کشور ارمنستان به ایران و امکان رفت و آمد آسان.
  9. برخورداری از امکانات آموزشی و تحصیلی عالی.
  10. برخورداری از حضور اساتید با تجربه و ممتاز.
  11. امکان شرکت در مدارس شبانه روزی.

🔹 به عنوان تنها ایراد تحصیل در دبیرستان های ارمنستان می توان به مسئله زبان ارمنی برای دانش آموزان اشاره کرد. همانگونه که اشاره شد دانش آموزان برای ورود به برخی از مدارس بویژه مدارس دولتی نیاز به اثبات مهارت کافی در زبان ارمنی دارند. ممکن است برخی از مدارس خصوصی نیست جهت پذیرش به تسلط جزئی به زبان ارمنی نیاز داشته باشند. این موضوع برای مدارس و موسسات مختلف شرایط متفاوتی دارد. اما در اکثر مدارس خصوصی و بین المللی تدریس به زبان انگلیسی می باشد.

9. بررسی شرایط ویزای همراه برای متقاضیان تحصیل در مدارس ارمنستان

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه و ملاقات خانواده همواره یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان بین المللی بوده است. برای دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس ارمنستان و خانواده ها نیز این موضوع بسیار حائز اهمیت است. در درجه اول شایان ذکر است که نزدیک بودن کشور ارمنستان به ایران، امکان رفت و آمد را برای والدین و فرزندان بسیار آسان تر کرده است. این موضوع به خودی خود جهت از بین بردن نگرانی دانش آموزان و خانواده ها نقش مهمی دارد.
برای دانشجویان بین المللی در ارمنستان امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد. اما برای دانش آموزان بین المللی چنین امکانی وجود ندارد. والدین می توانند با دریافت ویزای توریستی فرزندان خود را در کشور ارمنستان ملاقات نمایند.

Armenia

10. محل اقامت دانش آموزان در ارمنستان

برای اسکان و محل اقامت دانش آموزان بین المللی در ارمنستان چندین روش وجود دارد.

  1. دانش آموزان می توانند در مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل شوند و از خوابگاه های با کیفیت این مدارس استفاده نمایند.
  2. انواع خوابگاه های دانش آموزی در نزدیکی مدارس وجود دارند. تمامی این خوابگاه ها دارای امکانات عالی و بسیار مناسب می باشند.
  3. در برخی موارد امکان اقامت در منزل خانواده های میزبان وجود دارد. این موضوع امکان برقراری ارتباط مستقیم با یک خانواده بومی را برای دانش آموزان فراهم می سازد. همچنین در روند یادگیری زبان ارمنی به ایشان کمک می کند. در این منازل اتاقی مجزا برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود. همچنین ایشان می توانند از تمامی امکانات رفاهی استفاده نمایند. اصطلاحا به این اقامتگاه ها Homestay گفته می شود و برای دانش آموزان بزرگتر مناسب است.
  4. دانش آموزانی که یکی از اعضای خانواده آنها اقامت ارمنستان را دارد، معمولا منزل شخصی اجاره می کنند.

11. تحصیل رایگان در مدارس ارمنستان

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دبیرستان های ارمنستان برای دانش آموزان بین المللی وجود ندارد. در مقاطع تحصیلی بالاتر برای مثال در دانشگاه ها و دانشکده ها، دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. البته همانطور که می دانید بورسیه های تحصیلی عمدتا به دانشجویان و دانش آموزان ممتاز و برجسته تعلق می گیرد. بنابراین رقابت جهت دریافت بورسیه های تحصیلی بسیار بالاست.

اما در مدارس و دبیرستان های ارمنستان معمولا برای دانش آموزان امکان دریافت بورسیه های تحصیلی وجود ندارد. تنها در برخی از مدارس خصوصی و بین المللی برای دانش آموزان ممتاز تخفیف هایی در نظر گرفته می شود.

12. بررسی شرایط پس از پایان تحصیل در مدارس ارمنستان

دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس و دبیرستان ارمنستان چنانچه قصد ماندن و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارمنستان را داشته باشند، می توانند به راحتی از یکی از دانشگاه های ممتاز ارمنستان با توجه به رشته انتخابی پذیرش دریافت کرده و به تحصیل و زندگی خود در ارمنستان ادامه دهند.

آن دسته از دانش آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و اشتغال به کار در کشوری دیگر را دارند، می توانند جهت ورود به بسیاری از دانشگاه های ممتاز در اقصی نقاط دنیا اقدام کرده و در کشوری دیگر به تحصیل و زندگی خود ادامه دهند. همانگونه که می دانید مدارک تحصیلی کشور ارمنستان در سراسر دنیا شناخته شده و دارای اعتبار و ارزش هستند.

تحصیل در مدارس ارمنستان
Jermuk,-Armenia

سوالات متداول تحصیل در مدارس ارمنستان

✅ چرا تحصیل در مدارس و دبیرستان های ارمنستان انتخابی مناسب برای دانش آموزان بین المللی می باشد؟

تحصیل در مدارس ارمنستان به دلیل کیفیت بالای آموزش، هزینه ها و شهریه های مناسب، برخورداری از اساتید با تجربه، اعتبار مدارک تحصیلی ارمنستان در دنیا و مدارس برتر بسیار به دانش آموزان بین المللی پیشنهاد می شود. علاوه بر این تحصیل در این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایران برای دانش آموزان ایرانی نیز یک انتخاب هوشمندانه است.

✅ شرایط تحصیل در مدارس ارمنستان از نظر زبان چیست؟

زبان تدریس در مدارس دولتی زبان ارمنی می باشد. اما عمدتا مدارس انگلیسی زبان، مدارس بین المللی و یا خصوصی هستند.

✅ برترین مدارس بین المللی ارمنستان کدامند؟

مدرسه بین المللی QSI ایروان، مدرسه بین المللی CIS ایروان، مدرسه بین المللی BISA، مدرسه بین المللی UWC Dilijan و مدرسه بین المللی فرانسوی Lycée Français

✅ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس ارمنستان کدامند؟

مدارت هویتی دانش آموز (کارت ملی و شناسنامه)، پاسپورت معتبر دانش آموز، نامه پذیرش از مدرسه انتخابی، رزومه دانش آموز برای مقاطع تحصیلی گذرانده شده، گواهی سلامت، نامه تمکن مالی، عکس پاسپورتی، نامه اثبات مهارت کافی در زبان ارمنی و همچنین انگیزه نامه در صورت نیاز

✅ هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس ارمنستان را می‌توان بین 5000 تا 15000 دلار تخمین زد.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس ارمنستان وجود دارد؟

تحصیل رایگان در ارمنستان از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی امکان پذیر است. اما در مدارس ارمنستان معمولا برای دانش آموزان امکان دریافت بورسیه های تحصیلی وجود ندارد.

این مقاله چقدر مفید بود؟

4.2/5 - (5 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

با تحصیل در مدارس ارمنستان و اخذ مدارک تحصیلی این کشور، آینده تحصیلی و شغلی عالی در اقصی نقاط دنیا در انتظار شما خواهد بود. مدارک تحصیلی این کشور در سراسر دنیا شناخته شده و مورد تایید هستند. کشور ارمنستان با نظام آموزشی عالی و برخورداری از مدارس، دانشگاه ها، کالج ها، مراکز آموزشی و اساتید برتر انتخابی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی بویژه ایرانیان می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مناسب بوده و کیفیت آموزش نیز بسیار بالا می باشد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان