100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

شرایط زندگی در پرتغال (✅ هزینه ها، مزایا و معایب 2024)

portugal Flag

با خواندن این مقاله می توانید با برخی حقایق و جالب زندگی در پرتغال آشنا شوید. اطلاعاتی درباره هزینه رندگی در پرتغال، شرایط تحصیل و کار و مزایا و معایب زندگی در پرتغال. پس از خواندن این مطلب تا انتهای آن، کاملاً با شرایط زندگی در پرتغال آشنا خواهید شد.

همچنین در این مقاله به بسیاری از سوالات مهم درباره زندگی در پرتغال پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط زندگی در پرتغال چگونه است؟
  • شرایط زندگی و کار در پرتغال چگونه است؟
  • بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی کدامند؟
  • هزینه های زندگی در پرتغال چقدر است؟
  • شرایط اقامت در پرتغال چگونه است؟

✔️ بررسی هزینه ها و شرایط زندگی در پرتغال

اگر می‌خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی را درباره زندگی در پرتغال به دست آورید، این مقاله را از دست ندهید. پس از خواندن این مطلب تا انتهای آن، کاملاً با شرایط و هزینه های زندگی در پرتغال و شرایط کار و زندگی در شهرهای مهم پرتغال آشنا خواهید شد.

در بخش اول این مقاله با مردم و فرهنگ پرتغال بیشتر آشنا خواهید شد. در بخش دوم، شرایط زندگی در پرتغال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از شرایط کار در پرتغال، هزینه‌های زندگی (متوسط درآمد، اجاره، حمل و نقل و…)، قوانین کلی آن کشور، ارزیابی شهرهای مناسب و سایر اطلاعات مفید زندگی، آگاهی کسب می‌کنید. در بخش سوم مقاله نیز به بیان معایب و مشکلات زندگی در پرتغال خواهیم پرداخت و شما را از موارد مشکل ساز احتمالی آگاه می‌کنیم. با ما همراه باشید تا بر اساس به‌روزترین و معتبرترین منابع، با کشور پرتغال آشنا شوید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

در این مقاله به پاسخ این 10 پرسش مهم درباره شرایط زندگی در پرتغال می‌رسید:

  1.  پرتغال چگونه کشوری است؟
  2. مردم پرتغال چگونه‌اند؟
  3. هم اکنون شرایط اقتصادی پرتغال چگونه است؟
  4. شرایط فعلی کار در پرتغال به چه صورت است؟
  5. مشاغل مورد نیاز در پرتغال کدامند؟
  6. موقعیت‌های کاری در کدام مناطق پرتغال بهتر است؟
  7. شهرهای مناسب پرتغال برای زندگی کدامند؟ (با جزئیات)
  8. هزینه‌های زندگی در پرتغال چگونه است؟ (همراه با جدول کامل)
  9. مشکلات و معایب زندگی در پرتغال چیست؟
  10. چه میزان آشنایی با زبان رسمی پرتغال برای زندگی، کار و تحصیل در این کشور مورد نیاز است؟

به علاوه در بخش پایانی این مقاله، پرده از نکات جالبی در پرتغال برمی داریم و به معرفی چند وب سایت پرتغالی مورد نیاز شما می‌پردازیم.

شرایط زندگی در پرتغال

بخش اول: با کشور پرتغال بیشتر آشنا شویم

پرتغال کجاست؟

پرتغال کشوری کوچک به مساحت 92.212 کیلومتر مربع است که در پایین ترین بخش جنوب غربی اروپا و حاشیه غربی شبه جزیره ایبری قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی پرتغال به گونه‌ای است که از غرب به اقیانوس اطلس و از شرق و شمال به اسپانیا منتهی می‌شود. پایتخت پرتغال لیسبون است که از شهرهای مهم اتحادیه اروپاست.

جمعیت کشور پرتغال حدودا 11 میلیون نفر، واحد پول آن یورو و زبان رسمی آن پرتغالی است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است. نظام حکومتی آن به صورت جمهوری پارلمانی اداره می‌شود. در پرتغال دو منطقه بزرگ شهری وجود دارد. یکی کلان شهر لیسبون که در جنوب پرتغال واقع شده و دیگری شهر پورتو که در شمال این کشور است.

اولین کشوری که واحد پولی یورو را پذیرفت، پرتغال بود. اما هنوز هم می‌توان اسکناس‌های اسپوتوئیدی پرتغالی را با یورو مبادله کرد. بانک مرکزی این کشور تا سال 2022 به این تبادل پولی ادامه داد.

پرتغال کشوری با آب و هوای گرم ولی معتدل

همانطور که می‌دانید این کشور یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی است. اما وجود اقیانوس اطلس باعث معتدل شدن آب و هوای آن شده است. شما می‌توانید در غرب پرتغال تابستان‌های خنک با رطوبت کم و آب و هوای معتدل تر و در جنوب این کشور تابستان‌های نسبتاً گرم اما با آب و هوای مدیترانه‌ای را تجربه کنید.

شرایط زندگی در پرتغال
نمودار آب و هوا در لیسبون

پرتغال کشوری با جمعیت حدود 11 میلیون نفر

این کشور با جمعیت تقریباً 11 میلیون نفری، صد و سیزدهمین جایگاه را از نظر مساحت در جهان به خود اختصاص داده است. اکثر جمعیت پرتغال در دو شهر مهم آن یعنی لیسبون در جنوب، و پورتو در شمال این کشور زندگی می‌کنند. کاتولیک‌های رومی بخش اعظم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

مردم پرتغال به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

زبان رسمی این کشور پرتغالی است که ریشه رومی دارد و خیلی زیاد به زبان اسپانیایی شبیه است. این زبان علاوه بر کشور پرتغال، در 9 کشور دیگر جهان صحبت می‌شود؛ از جمله:

  • برزیل
  • موزامبیک
  • آنگولا
  • گینه بیسائو
  • تیمور شرقی
  • گینه استوایی
  • کیپ ورد
  • سائو توم و پرینسیپ

این زبان ششمین زبان پرکاربرد دنیاست و 240 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند.

لازم به ذکر است بخش‌هایی از پرتغال که به اسپانیا نزدیکتر هستند به زبان میراندا و گالیسیایی صحبت می‌کنند.

فرهنگ پرتغالی‌ها کمی با سایر کشورهای توسعه یافته اروپا متفاوت است:

خیلی از افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور پرتغال دارند، خواهان کسب اطلاعاتی در مورد شرایط زندگی در این کشور هستند. در نتیجه ارائه اطلاعاتی درباره فرهنگ، سبک زندگی و عقاید مذهبی و دینی این کشور ممکن است برای مهم باشد؛

  • در بین پرتغال خانواده از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است و پرتغالی‌ها احترام زیادی برای روابط فامیلی و خانوادگی قائلند.
  • مردم این کشور، بسیار محافظه کارند و به ارزش‌های سنتی خود نیز پایبندند. به طوری که بسیار سخت زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه می‌روند.
  • مردم پرتغال بسیار مبادی آداب و مهمان دوست هستند و ممکن است به محض آشنایی، با شما دوست شوند و شما را برای معرفی به اعضاء خانواده خود به منزلشان دعوت کنند!
  • دین رسمی و یک پارچه‌ای برای مردم پرتغال وجود ندارد. ولی اکثراً پیرو دین مسیحیت و کاتولیک هستند و از کلیسای رم تبعیت می‌کنند.
  • 0.6 درصد مردم پرتغال را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
  • مردم پرتغال معمولاً به رسم ادب و احترام، هنگام برخورد با یکدیگر حالت رسمی دارند و در موقعیت‌های مختلف به یکدیگر دست می‌دهند. همچنین عادت به هدیه دادن به یکدیگر در مهمانی‌ها دارند و دید و بازدید در این کشور بسیار رایج است. باز کردن هدیه در حضور میهمان نشانه احترام است.
زندگی در پرتغال
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

بخش دوم: شرایط زندگی در پرتغال چگونه است؟

شرایط اقتصادی برای زندگی در پرتغال

اقتصاد پرتغال، در پی رکود اقتصادی اروپا در سال‌های اخیر، آسیب‌های فراوانی دیده است که در وی آن قشر قابل توجهی از جوانان این کشور را با بحران بیکاری مواجه ساخته. همین موضوع باعث شده که کشور پرتغال کمک‌های مالی زیادی را از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت کند.

همچنین دولت پرتغال سعی کرده با رویکرد ریاضت اقتصادی تا حدودی با این مسائل مقابله کند، اما تاکنون نتیجه موفقیت آمیزی را کسب نکرده است. این مطلب شرایط زندگی در پرتغال را با چالش‌های اساسی مواجه کرده و باعث نارضایتی و نگرانی اکثر مردم این کشور شده است.

صادرات کشور پرتغال شامل محصولات کشاورزی اعم از سیب زمینی، گوجه فرنگی، زیتون و محصولات صنعتی شامل پارچه، کفش، کاغذ، پالایش نفت، پلاستیک و مشروبات الکلی می‌باشد.

وضعیت کار در پرتغال

هرچند نرخ بیکاری در این کشور بالاست، اما هنوز هم نشانه‌هایی از امید و بهبودی در اوضاع اقتصادی این کشور دیده می‌شود. اگر شما به دنبال شغل در پرتغال هستید، بهتر است ابتدا مطالعه‌ای هر چند کوتاه درباره شرایط زندگی در پرتغال، قوانین اجازه کار در این کشور، شغل‌های مورد نیاز و پر درآمد و چگونگی پیدا کردن شغل در زمینه رشته تحصیلی مورد نظرتان داشته باشید.

حسابداری، نرم افزار و IT جزو مشاغلی هستند که نسبت به دیگر شغل‌ها شانس بیشتری در پرتغال دارند. همچنین رشته‌های مهندسی و فنی از جمله مشاغل پردرآمد و قابل پیشرفت در این کشور هستند.

با افزایش چشمگیر ورود توریست‌ها به پرتغال، مشاغلی مانند گردشگری، هتلداری، رستوران داری، املاک، خدمات پزشکی و… رونق زیادی در چند سال اخیر داشته‌اند و یکی از منابع اصلی درآمدزایی در پرتغال است.

شرایط تحصیل برای زندگی در پرتغال

در یک نگاه کلی، شهریه دانشگاه‌های دولتی در پرتغال به نسبت دانشگاه‌های خصوصی ارزانتر است. دانشگاه‌های دولتی این کشور معمولاً شهریه را به صورت سالانه دریافت می‌کنند، اما در اکثر دانشگاه‌های خصوصی اینطور نیست و دانشجویان ماهیانه باید بخشی از هزینه ترم تحصیلی را پرداخت کنند.

همچنین بعضی از دانشگاه‌های خصوصی با توجه به ارزیابی دانش آموزان تا 100 درصد شهریه را تخفیف می‌دهند.

این مبلغ تمام هزینه‌ها را از جمله مسکن، غذا، حمل و نقل و… شامل می‌شود. همچنین بدانید که لیسبون گرانترین شهر پرتغال است.

پورتو و لیسبون زیباترین و مهمترین شهرها برای زندگی در پرتغال

این دو شهر جزء مهم ترین، کهن ترین و دیدنی ترین شهر‌های پرتغال هستند. ادغام هنر باستانی با هنر امروزی در این شهرها، آنها را به یک موزه دیدنی تبدیل کرده است. لیسبون بر روی ارتفاع ساخته شده و در این شهر به هر منطقه‌ای که بروید، مناظر دیدنی بسیاری در انتظار شما هستند.

خانه‌های قدیمی، موزه‌ها، رودها و سواحلی با آب و هوای دلپذیر، کلیساها، کوچه‌های تزیین شده با نقوش و کاشی‌های کلاسیک، قصر ربیرا در پورتو و… از مکان‌های تماشایی این شهرها هستند که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشند.

از دیگر شهرهای مهم و دیدنی پرتغال می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد که هر کدام دارای طبیعت‌های منحصر به فرد با معماری و جذابیت‌های خاص خود هستند:

  • براگا
  • سینترا
  • ویزئو
  • دره دورو
  • اوبیدوس
  • کاشکایش
  • ماروائو
  • سالما

اطلاعات به روز درباره هزینه زندگی در پرتغال به ریال (2024)

این جدول براساس به روزترین اطلاعات 2024 تهیه شده است. هزینه زندگی با توجه به اینکه کدام منطقه پرتغال را برای زندگی انتخاب می‌کنید متفاوت است. اما معمولاً رقمی در حدود 600 تا 2500 یورو در ماه را باید برای زندگی در پرتغال در نظر بگیرید.

همچنین توجه داشته باشید که هزینه های زندگی به ریال در پرتغال، براساس نرخ یورو در زمان نگارش مقاله (آپدیت شده در 2024)، محاسبه شده است:
1Euro=460620.59IRR

هزینه وعده غذایی در پرتغال به ریال

رستوران در پرتغالبه ریالبه یوروگستره (€)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت4,606,250.9110.007.00-15.00
وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر)18,425,030.6240.00 30.00-70.00
McMeal در McDonalds3,454,690.437.507.00-9.00
کاپوچینو760,030.271.65 0.75-3.00
کوکاکولا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)695,540.511.51 1.00-2.00

هزینه مواد غذایی در پرتغال به ریال

سوپر مارکت در پرتغالبه ریالبه یوروگستره (€)
شیر (1 لیتر)423,770.580.92 €0.80-1.12
نان سفید تازه (500 گرم)640,270.001.39 €0.87-2.70
برنج سفید (1 کیلوگرم)621,840.51.35 €1.00-2.00
تخم مرغ (12 عدد)1,271,320.752.76 €1.69-3.60
پنیر محلی (1 کیلوگرم)4,504,920.149.78 €6.00-20.00
سینه مرغ (1 کیلوگرم)3,136,860.246.81 €3.00-9.00
گوشت گاو (1 کیلوگرم)5,398,530.5611.72 €7.50-17.00
سیب (1 کیلوگرم)912,030.931.98 €1.00-2.96
موز (1 کیلوگرم)571,170.611.24 €1.00-2.50
پرتقال (1 کیلوگرم)732,390.521.59 €1.00-3.00
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1,013,370.72.20 €1.00-3.00
سیب زمینی (1 کیلوگرم)672,510.381.46 €0.75-2.50
پیاز (1 کیلوگرم)778,450.781.69 €1.00-2.80
آب (بطری 1.5 لیتر)308,610.940.67 €0.28-1.68
بسته سیگار (مارلبورو)2,441,310.735.30 €5.00-6.00

هزینه حمل و نقل در پرتغال به ریال

هزینه حمل و نقل در پرتغالبه ریالبه یوروگستره (€)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو)898,220.051.95 €1.30-2.60
بلیط ماهانه (استفاده معمول)18,425,030.6240.00 €30.00-40.00
شروع تاکسی1,612,190.073.50 €3.00-5.00
تاکسی هر 1 کیلومتر368,500.070.80 €0.50-1.09
تاکسی هر 1 ساعت6,909,380.8615.00 €14.80-25.00
بنزین (1 لیتر)824,520.041.79 €1.63-2.03
فولکس واگن گلف 1،4 KW Trendline13,358,151,270.9829,000.00 €26,000.00-30,000.00
تویوتا کرولا 1.6 لیتر 97 کیلو وات کمپرسور14,155,397,990.230,730.79 €28,200.00-34,380.00

هزینه موارد کاربردی در پرتغال به ریال

هزینه قبوض و مصرف انرژیبه ریالبه یوروگستره (€)
هزینه‌های عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان 85m250,479,990.31109.59 €80.00-180.00
طرح ماهانه تلفن همراه با تماس و 10 گیگابایت + اینترنت خط8,807,160.7319.12 €13.00-30.00
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL)16,835,870.6936.55 €29.00-55.00
ورزش و اوقات فراغت درپرتغال
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال16,471,980.2435.76 €20.00-55.00
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته)5,573,570.3512.10 €7.00-20.00
سینما3,454,690.437.50 €6.00-10.00
پوشاک و کفش در پرتغال  
 1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه)35,150,360.2976.31 €25.00-120.00
 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …)1,446,825.9731.41 €15.00-50.00
 1 جفت کفش نایک32,483,330.8970.52 €45.00-110.00
 1 جفت کفش مردانه چرم37,531,790.8881.48 €45.00-140.00

هزینه های اجاره و خرید خانه و حقوق و دستمزد در پرتغال

اجاره ماهانه منزل در پرتغال به ریال به یورو  گستره (€)
 آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر419,468,980.15910.65 €600.00-1,500.00
 آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز326,984,510.2709.87 €500.00-1,000
 آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر760,124,870.041,650.20 €1,000.00-3,000.00
 آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز546,684,640.431,186.83 €600.00-2,000.00
قیمت خرید آپارتمان در پرتغال
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر1,451,519,740.943,151.19 €2,000.00-6,000.00
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز940,400,030.132,041.57 €1,250.00-3,800.00
حقوق و دستمزد در پرتغال
میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات)475,817,340.861,032.98 € 
نرخ بهره وام به درصد (٪)، 20 ساله4.401.45-5.43

این داده‌ها بر اساس 13270 گزارش از 1284 گزارشگر مختلف در 18 ماه گذشته بوده است.

بخش سوم: معایب زندگی در پرتغال

اگر شما شرایط زندگی در پرتغال را مطالعه کرده‌اید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید، احتمالاً سوالاتی نظیر مشکلاتی که ممکن است با آنها رو به رو شوید، ذهن شما را به خود مشغول کرده است. ما در این بخش سعی می‌کنیم نگاهی کوتاه به این چالش‌ها و مشکلات داشته باشیم.

  • اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، وضعیت نامناسب کسب و کار است در این کشور است. هرچند که تلاش‌هایی برای رفع این بحران از طرف دولت صورت گرفته است…
  • میانگین درآمد در پرتغال تقریباً پایین است و این کشور طی سال‌های اخیر شاهد مهاجرت پرتغالی‌های زیادی به کشور‌های فرانسه، سوئیس و کانادا بوده است.
  • اجناس و کالاها در پرتغال گران است. قیمت کالا‌ها و اجناسی مانند لباس و قطعات الکترونیک، نسبت به سایر کشور‌های اروپایی در پرتغال گرانتر است. البته بعضی از فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی را برای این محصولات در فصول مختلف ارائه می‌دهند.

دانستنی‌های جالب درباره پرتغال

  • طبق تحقیقات مشخص شده که عمر زنان پرتغالی حدوداً 6 سال از عمر مردان این کشور بیشتر می‌باشد. میانگین عمر مردها در پرتغال 78 سال و میانگین عمر زنها 84.3 سال است.
  • فوتبال پرتغال با کریستین رونالدو شناخته می‌شود. او در فانچال (Funchal)، پایتخت خودمختار مادیرا (Madeira) در سال 1985 متولد شده است و از مطرح ترین ستارگان فوتبال جهان محسوب می‌شود.
  • قدیمی ترین کتاب فروشی جهان در لیسبون، پایتخت پرتغال قرار دارد که در سال 1732 تأسیس شد.
  • قدمت شهر لیسبون از شهر رم هم بیشتر است! اطراف این شهر ظروفی با قدمت 1200 سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است.
  • در قانون اساسی پرتغال حکمی به نام حبس ابد و اعدام وجود ندارد. بیشترین زمان ماندن در زندان برای یک مجرم در این کشور 25 سال است.
  • 15 جاذبه توریسی در این کشور به ثبت جهانی رسیده است که بر اساس آن، پرتغال هشتمین کشور اروپا با بیشترین جاذبه ثبت شده در یونسکو می‌باشد و سالانه چیزی حدود 13 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

کلیسای جامع پورتو

در پایان به معرفی چند وب سایت مفید و کاربردی پرتغالی می‌پردازیم:

  1. هزینه‌های دقیق زندگی در پرتغال و مقایسه آن با سایر کشورها (آپدیت حدید)
  2. بهترین سایت کاریابی در پرتغال
  3. خرید و فروش اتومبیل در پرتغال

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اخذ اقامت در اروپا به چه صورت است؟

اگر شما قصد مهاجرت به اروپا را دارید، هم اکنون چند راه گوناگون برای شما وجود دارد. همکاران ما در موسسه حقوقی سروش فردا برای ارائه مشاوره زندگی و اخذ اقامت اروپا (کشورهای حوزه شنگن) در خدمت شما هستند.


سوالات متداول شرایط زندگی در پرتغال

مزایای زندگی در پرتغال چیست؟

تسلط بالای مردم پرتغال به زبان انگلیسی، فناوری و زیرساخت های مدرن، فرهنگ غنی، زندگی سالم و مقرون به صرفه.

هزینه های زندگی در کشور پرتغال چقدر است؟

هزینه زندگی با توجه به اینکه کدام منطقه پرتغال را برای زندگی انتخاب می‌کنید متفاوت است. اما معمولاً رقمی در حدود 600 تا 2500 یورو در ماه را باید برای زندگی در پرتغال در نظر بگیرید.

شرایط و هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال چقدر است؟

در یک نگاه کلی، شهریه دانشگاه‌های دولتی در پرتغال به نسبت دانشگاه‌های خصوصی ارزانتر است. دانشگاه‌های دولتی این کشور معمولاً شهریه را به صورت سالانه دریافت می‌کنند، اما در اکثر دانشگاه‌های خصوصی دانشجویان ماهیانه باید بخشی از هزینه ترم تحصیلی را پرداخت کنند.

شرایط کار و رزندگی در پرتغال چگونه است؟

حسابداری، نرم افزار و IT جزو مشاغلی هستند که نسبت به دیگر شغل‌ها شانس بیشتری در پرتغال دارند. همچنین رشته‌های مهندسی و فنی از جمله مشاغل پردرآمد و قابل پیشرفت در این کشور هستند.

معایب و مشکلات زندگی در پرتغال چیست؟

وضعیت نامناسب کسب و کار، پایین بودن میانگین درآمد در پرتغال و گران بودن اجناس و کالاها.

جمع بندی

Conclusion

پرتغال کشوری با تنوع فرهنگی بالا و شرایط اقتصادی بسیار خوب است. رفاه و توزیع ثروت در این کشور در سطح قابل قبولی قرار دارد. علیرغم مشکلات کسب و کار در پرتغال، این کشور می تواند با توجه به شراط مطلوبی که برای زندگی دارد و هزینه های پایین یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت باشد. اگر تمایل دارید به قصد مهاجرت به این کشور زیبا سفر کنید، این مقاله را با دقت بخوانید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان