اداره مهاجرت آلمان

اداره مهاجرت آلمان

آیا به دنبال مهاجرت به آلمان هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید چه سازمانی مسئول بررسی مدارک شماست و از چه منابعی برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می‌کند؟ پس باید با اداره فدرال مهاجرت آلمان آشنا شوید. ما در این مقاله به معرفی کامل این سازمان و روش عملکرد آن می‌پردازیم و به پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهیم:

  • اداره مهاجرت آلمان چگونه معرفی می‌شود؟
  • وظایف اداره مهاجرت آلمان چیست؟
  • آیا استفاده از خدمات اداره مهاجرت آلمان به صورت آنلاین ممکن است؟
  • هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان چقدر است؟ (2024)
  • سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان چیست؟
  • و …

بررسی اداره مهاجرت آلمان

اداره مهاجرت آلمان یک سازمان دولتی در این کشور است که وظیفه تایید درخواست‌های مهاجرت و پیگیری ادغام مهاجران در جامعه آلمان را به عهده دارد. این اداره تمامی اقدامات خود را مطابق با قانون پیش می‌برد و هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان همواره معادل مبالغی است که قانوناً به تصویب رسیده است. خوب است بدانید که خدمات آنلاین اداره مهاجرت آلمان نیز در دسترس مهاجران و پناهندگان قرار دارد.
ما در این مقاله با مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان اطلاعات لازم برای آشنایی بیشتر با وظایف اداره مهاجرت آلمان را بررسی کرده‌ایم. در پایان مقاله نیز آدرس تمامی شعبات اداره مهاجرت المان را در فایلی مجزا در اختیارتان گذاشته‌ایم. پس همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. معرفی اداره مهاجرت فدرال آلمان

اداره مهاجرت فدرال آلمان به عنوان مرکز عالی مهاجرت و ادغام در جامعه آلمان، مسئول رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی، مهاجرت و اقامت متقاضیان و تضمین حمایت از آن‌ها در این کشور است. این اداره موتوری برای ارتقای کیفیت و سرعت ادغام مهاجران در جامعه است.

اداره مهاجرت فدرال آلمان با استفاده از اطلاعات تخصصی قابل اعتماد، جامع و به‌روزِ مرکز اطلاعات پناهندگی و مهاجرت (IZAM) در مورد کشورهای مبدا مهاجران و همچنین جابه‌جایی‌های مهاجرتی و علل آن در مورد صلاحیت متقاضیان برای مهاجرت نظر می‌دهد.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) در مورد درخواست‌های پناهندگی بر اساس قانون پناهندگی (Asylgesetz) و قانون اقامت (Aufenthaltsgesetz) المان و همچنین دستورالعمل‌ها و مقررات اروپایی تصمیم‌گیری می‌کند.

در قسمت بعد در مورد تاریخچه و وظایف اداره مهاجرت المان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان
Reichstag-Bundestag
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. تاریخچه اداره مهاجرت آلمان

اداره مهاجرت المان در تاریخ 12 ژانویه 1953 تاسیس شد. در ابتدا نام این اداره «دفتر فدرال برای به رسمت شتاختن پناهندگان – Bundesdienststelle für die Anerkennung ausländischer Flüchtlinge» بود و در منطقه لانگواسر (Langwasser) در شهر نورنبرنگ (Nuremberg) آلمان قرار داشت.

این اداره از زمان تاسیس چالش‌های مختلفی را از سر گذرانده است. به عنوان مثال در سال 2017 در زمینه برگزاری دوره های زبان آلمانی شکست خورد و کمتر از نصف متقاضیانی که در این دوره ها شرکت کرده بودند، موفق به اتمام آن شدند. همچنین از سال 2000 تا سال 2018 این اداره مظنون به اعطای پناهندگی به کسانی شد که واجد شرایط آن نبودند.

3. رئیس اداره مهاجرت آلمان

دکتر هانس اکهارد سامر (Dr. Hans-Eckhard Sommer) از سال 2018 به عنوان مدیر اداره مهاجرت آلمان مشغول به فعالیت است. برای معرفی دکتر سامر می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • متولد سال 1961 در شهر مونستر – ایالت نوردراین-وستفالن آلمان
  • فارغ التحصیل رشته حقوق در مقطع دکترا
  • فعالیت به عنوان قاضی مشروط در مونیخ پس از فارغ‌التحصیلی
  • دریافت منصب ریاست اداره مهاجرت المان در تاریخ 21 ژوئن 2018

4. وظایف اداره مهاجرت آلمان

اداره مهاجرت آلمان وظایف زیر را بر عهده دارد:

  • توسعه و اجرای دوره های ادغام
  • مشاوره مهاجرت برای مهاجران بزرگسال
  • ترویج پروژه ها و اقدامات برای ادغام در جامعه
  • هماهنگی منطقه‌ای
  • و …

درباره هر یک از این موارد در ادامه حرف می‌زنیم. همراه ما بمانید.

وظایف اداره مهاجرت آلمان

4.1. وظایف اداره مهاجرت آلمان: توسعه و اجرای دوره های ادغام

دوره‌های ادغام در سراسر کشور آلمان توسط سازمان های خصوصی و دولتی برگزار می‌شود. هدف اداره مهاجرت آلمان از این دوره‌های ادغام این است که مهاجران دانش کافی درباره جامعه آلمانی را کسب کنند. دوره های ادغام شامل برنامه های زیر است:

  • دوره زبان
  • دوره آشنایی با زندگی در آلمان
  • دوره آشنایی با استانداردها و ارزش‌های جامعه

ارتقاء زبان آلمانی حرفه‌ای از وظایف این اداره فدرال است که در دوره ادغام صورت می‌گیرد. هدف از یادگیری پیشرفته زبان، بهبود فرصت‌ها برای ادغام در بازار کار و آموزش است.

علاوه بر این دوره عمومی، دوره‌هایی نیز برای گروه‌های خاص، به ویژه زنان، والدین و نوجوانان و حتی دوره‌های سوادآموزی وجود دارد.

4.2. وظایف اداره مهاجرت المان: مشاوره مهاجرت برای مهاجران بزرگسال

اداره فدرال مهاجرت آلمان مسئول ارائه مشاوره مهاجرت به بزرگسالان نیز هست. این مشاوره مکمل دوره ادغام است. متقاضیان بزرگسال می‌توانند قبل، حین و حتی پس از شرکت در دوره ادغام از این خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

خدمات مشاوره فردی در تمام مراحل، از شروع فرآیند ادغام تا پایان، همراه متقاضیان است و آن‌ها را مدیریت و همراهی می‌کند.

4.3. وظایف اداره مهاجرت: ترویج پروژه ها و اقدامات برای ادغام در جامعه

اداره فدرال مهاجرت آلمان همچنین مسئول برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های ادغام زبانی، اجتماعی و حرفه‌ای است. این اداره پروژه‌های ادغام را ترویج می‌کند و به مسائل ناشی از تماس مهاجران با جامعه میزبان در زندگی روزمره رسیدگی می‌کند.

این اداره برای دستیابی به درک متقابل از ادغام، به ارتقای مهارت‌های مهاجران کمک می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا بتوانند به راحتی در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند.

از جمله پروژه‌هایی که توسط این اداره انجام و ترویج می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود پذیرش متقابل در جامعه
  • تشویق مهاجران به استفاده از خدمات ارائه شده در مناطق خود
  • جلوگیری از خشونت و جنایت
  • تقویت مهارت های بین فرهنگی
  • ترویج تعهد مدنی
  • مشارکت بیشتر سازمان‌های مهاجرتی در کار

4.4. وظایف اداره مهاجرت آلمان: هماهنگی منطقه‌ای

هماهنگ‌کنندگان منطقه‌ای اداره فدرال مستقیماً با آژانس‌هایی مانند ارائه‌دهندگان دوره، آژانس‌های مشاوره مهاجرت، مقامات مهاجرت و مراکز کار که در رویدادهای ادغام مشارکت دارند، در ارتباط هستند.

اداره فدرال از ساختار دفتر منطقه‌ای غیرمتمرکز خود برای پیوند پایدار ابزارهای یکپارچه‌سازی خود با هدف ایجاد مشارکت ادغام مردمی با فعالیت‌های Länder، مقامات محلی و سایرین استفاده می‌کند.

هماهنگ‌کنندگان منطقه‌ای مسئول حفظ استانداردهای کیفیت دوره‌های ادغام توسط آژانس‌های مشاوره مهاجرت هستند.

فراموش نکنید که این اداره خدماتی را نیز به صورت آنلاین ارائه می‌کنید. برای آشنایی با آن‌ها ادامه مقاله را از دست ندهید.

وظایف اداره مهاجرت آلمان
Old-Art-Nouveau-houses-in-Bonn

5. خدمات آنلاین اداره مهاجرت آلمان

در راستای وظایف عنوان شده در قسمت قبل، خوب است بدانید که اداره مهاجرت آلمان خدمات آنلاین و تلفنی را نیز به مهاجران ارائه می‌دهد. وب سایت رسمی اداره فدرال مهاجرت آلمان اطلاعات جامعی را در رابطه با 3 موضوع زیر ارائه می‌دهد:

  • پناهندگی
  • مهاجرت
  • ادغام

علاوه بر امکان استفاده از خدمات آنلاین اداره مهاجرت آلمان، مشاورین این مرکز در روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 3 بعد از ظهر به صورت تلفنی به سوالات شما پاسخ می‌دهد.

یک خط تلفن دیگر نیز تحت عنوان خط کار و زندگی در آلمان وجود دارد. کارکنان این بخش به متخصصان واجد شرایط، دانشجویان و همچنین شرکت‌ها و مقامات، به دو زبان آلمانی و انگلیسی در مورد موضوعات زیر مشاوره می‌دهند:

  • کاریابی و زندگی کاری در آلمان
  • به رسمیت شناختن صلاحیت‌های حرفه‌ای خارجی
  • ورود به کشور آلمان و اقامت
  • یادگیری زبان آلمانی

خوب است بدانید که:
1. این خط تلفنی به طور مشترک توسط اداره فدرال مهاجرت المان و اداره مرکزی کاریابی در خارج از کشور و کارگران متخصص آژانس استخدام فدرال اداره می‌شود.
2. این مرکز، مشاوره اولیه جامعی را در مورد سؤالات مربوط به مهاجرت، ادغام و جستجوی کار به شما ارائه می‌دهد. این مشاورین در صورت لزوم، درخواست کنندگان را به مخاطبین مناسب ارجاع می‌دهند.

6. هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان

همان طور که گفتیم اداره مهاجرت آلمان علاوه بر خدمات گسترده‌ای که برای ادغام مهاجران در جامعه آلمان انجام می‌دهد، مسئول تایید صلاحیت خارجی‌ها برای مهاجرت، اقامت و تابعیت این کشور نیز است.

متقاضیان برای دریافت این خدمات باید هزینه های مرتبط را به اداره مهاجرت آلمان بپردازند. این هزینه ها به تفکیک خدمات اداره مهاجرت المان به شرح زیر است:

شرح هزینه مبلغ
هزینه تایید تابعیت بزرگسالان به ازای هر نفر 255 یورو
هزینه تایید تابعیت کودکان همراه با خانواده 51 یورو
هزینه تایید تابعیت کودکان بدون خانواده 255 یورو
هزینه مجوز اقامت کمتر از یک سال 50 یورو
هزینه مجوز اقامت بیشتر از یک سال 60 تا 113 یورو
گواهی اقامت موقت اضطراری 13 یورو

توجه داشته باشید که هزینه تمدید ویزای آلمان برای کودکان خردسال 30 یورو و برای بزرگسالان 60 یورو است.

با ما بمانید تا ضمن آشنایی با نحوه تعیین وقت از ادامه مهاجرت المان، راه های ارتباط با این سازمان را نیز بشناسید.

هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان
Tempelhof,-Berlin,-Deutschland
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. نحوه تعیین وقت از اداره مهاجرت آلمان

متقاضیان در مراحل مهاجرت به آلمان مستقیماً به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمی‌کنند، بلکه با مراجعه به سفارت المان در کشور محل زندگی نسبت به دریافت تاییدیه و ویزا اقدام می‌نمایند. گرفتن وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین و از طریق سایت رسمی آن انجام می‌شود.

اگر به دنبال مراحل دریافت ویزا و مجوز قانونی مهاجرت به آلمان هستید، به فهرست زیر دقت کنید:

  • آماده کردن مدارک لازم برای انواع ویزای آلمان و دریافت تاییدیه های لازم برای مدارک از ویزامتریک و سفارت
  • رزرو وقت آنلاین
  • مراجعه به سفارت در زمان مقرر برای ارائه مدارک و شرکت در جلسه حضوری مصاحبه
  • انتظار برای اعلام نتایج

7.1. سفارت آلمان در ایران برای اقدامات مهاجرت

همانطور که گفتیم متقاضیان مهاجرت به المان به صورت مستقیم با اداره مهاجرت این کشور در ارتباط نیستند و در ابتدا با مراجعه به سفارت می‌توانند مراحل کار خود را طی کنند. بنابراین خوب است بدانید که:

  • کنسولگری آلمان در ایران، در شهر تهران – خیابان فردوسی واقع شده است.
  • با کلیک روی لینک روبه‌رو می‌توانید وارد سایت سفارت آلمان در تهران شوید: «Germany Embassy»

8. راه های ارتباطی با اداره مهاجرت آلمان

اگر به دنبال پیدا کردن راهی برای ارتباط با اداره مهاجرت المان هستید، ما در ادامه لیست کاملی از اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه می‌کنیم. این اطلاعات عبارتند از:

  • سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان
  • آدرس اداره مهاجرت آلمان
  • آدرس ایمیل اداره مهاجرت المان
اداره مهاجرت آلمان

8.1. سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان

تمامی اطلاعات مربوط به خدمات اداره مهاجرت آلمان در وب سایت رسمی این اداره به آدرس زیر موجود است:

8.2. آدرس اداره مهاجرت آلمان

همانطور که گفتیم اداره مهاجرت المان در اکثر نقاط این کشور دفتر منطقه‌ای دارد تا بتواند خدمات ادغام در جامعه آلمان را ساده‌تر و در دسترس‌تر به مهاجران برساند. آدرس دفتر مرکزی اداره مهاجرت آلمان به شرح زیر است:

  • نورنبرگ 90461، فرانکستراس 210، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان

روی این فایل کلیک کنید و آدرس نزدیک‌ترین دفتر اداره مهاجرت المان به محل زندگی خود را بیابید.

8.3. آدرس ایمیل اداره مهاجرت آلمان

در صورتی که لازم است مکاتبه‌ای با این سازمان انجام دهید، می‌توانید با آدرس ایمیل زیر در ارتباط باشید:

  • «service@bamf.bund.de»

سوالات متداول اداره مهاجرت آلمان

✅ اداره مهاجرت آلمان کجاست؟

دفتر مرکزی اداره مهاجرت المان در شهر نورنبرگ قرار دارد.

✅ سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان چیست؟

سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان https://www.bamf.de/ است.

✅ هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان چقدر است؟

هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان بر اساس درخواست شما از 13 تا 255 یورو متغیر است.

✅ چطور از خدمات آنلاین اداره مهاجرت آلمان استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات آنلاین اداره مهاجرت آلمان می‌توانید به وب سایت این اداره مراجعه نمایید یا به این اداره ایمیل بزنید.

✅ مهم ترین وظایف اداره مهاجرت آلمان چیست؟

مهم ترین وظایف اداره مهاجرت آلمان تایید صلاحیت متقاضیان مهاجرت و پیگیری ادغام آن‌ها در جامعه آلمان پس از ورود به این کشور است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

اداره مهاجرت آلمان مسئول اصلی بررسی مدارک شما برای مهاجرت به این کشور اروپایی است. در طول مراحل مهاجرت لازم نیست شما به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنید و سفارت آلمان در ایران وظیفه تحویل و ارسال مدارک شما به این اداره را به عهده دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید بهتر است از وظایف اداره مهاجرت آلمان مطلع باشید. در این مقاله اطلاعات لازم بر اساس مطالب موجود در سایت رسمی اداره مهاجرت آلمان آورده شده است. هزینه خدمات اداره مهاجرت آلمان بر اساس درخواست شما از 13 تا 255 یورو متغیر است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18